• طراحی و ساخت بتن پلیمری سبک و کاربرد آن در قطعات پیش ساخته و نماهای ساختمانی

    جزئیات بیشتر پایان نامه
    • تاریخ ارائه: 1378/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1393/09/24
    • تعداد بازدید: 1552
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • زبان: فارسی
     پیشرفت صنایع ساختمانی با تحقیقات و گسترش مداوم و پیوسته طراحی مواد جدید و اصلاح یافته مانند مواد پلیمری و به کارگیری آن در ساختن سازه های گوناگون همراه بوده است، به طوری که امروزه 25 تا 30 درصد کل حجم پلیمرهای تولید شده، در صنایع ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. یک کاربرد جدید و موفق از این مواد، ساخت بتنهای پلیمری سبک است. این مواد، مخلوطی از حدود 80 تا 90 درصد مصالح سنگی سبک و پرکننده های معدنی در 10 تا 20 درصد حامل پلیمری هستند. بتنهای پلیمری سبک نسبت به بتنهای معمولی و بتن های معمولی سبک، دارای خواص برتر و مزایای فراوانی هستند به طوریکه علی رغم قیمت بالاتر آنها نسبت به بتنهای سیمانی، مورد استقبال روزافزون در صنایع مختلف به ویژه صنایع ساختمانی قرار گرفته اند.
    سنگهای طبیعی که اغلب به عنوان نمای خارجی ساختمانها استفاده می شوند دارای معایبی از قبیل چگالی بالا، تخریب دز اثر عوامل جوی و مواد شیمیایی، جذب آب و نفوذپذیری بالا، عدم امکان تهیه در ضخامتهای کم به علت شکنندگی و مشکلات حمل و نقل و عایق نبودن صوتی و حرارتی هستند.
    بتنهای پلیمری به ویژه بتنهای پلیمری سبک به دلیل چگالی پایین، خواص فیزیک و مکانیکی بالا و امکان طرحهای تزئینی متنوع، رفته رفته جایگزین مناسبی برای سنگهای تزئینی و نماهای خارجی(بتن، مرمر، گرانیت، انیکس و ...) شده اند.

سوال خود را در مورد این پایان نامه مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها