• کمانش مدل سازه زیردریایی ساخت مدل و تحلیل کمانش الاستیک خطی آن تحت فشار هیدرواستاتیک

    جزئیات بیشتر پایان نامه
    • تاریخ ارائه: 1382/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1393/09/15
    • تعداد بازدید: 1539
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • زبان: فارسی
    با عنایت به اهمیت آزمایش و تست در مسایل مهندسی در این تحقیق سعی بر آن شده است تا مدلی ساخته شود که از جهاتی شبیه به سازه اصلی زیر دریایی باشد و بعضا المانهایی در آن استفاده شود که در سازه اصلی مورد استفاده قرار گرفته است، از قبیل استوانه، کره یا شبه کره و رینگهای تقویت کننده. این مدل درحد امکان، باتوجه به مسایل قیمت و ساخت طراحی گردیده و با دقت مناسب و قابل قبول برای تست ساخته شده است.
    مدل مذکور بر اساس استاندارد bs و باتوجه به معیارهای تعیین شده در آن طراحی شده است. این مدل پس از نصب کرنش سنجهای ماسب بر روی نقاط انتخاب شده، تحت فشار هیدرواستاتیک قرار می گیرد تا به کمانش برسد و فشار کمانش مدل بدست آید.
    سپس همین مدل در نرم افزار انسیس و کاسموس مدلسازی می شود و از آن حل کمانش الاستیک گرفته می شود تا فشار کمانش الاستیک بدست آید. فشار کمانش الاستیک به دست آمده، با مقداری که از روابط معرفی شده در استاندارد bs بدست می آید، مقایسه می شود و در صورت صحت نتایج، حل کمانش غیرخطی اجرای می شود تا مجموع نتایج به دست آمده با نتایج حاصل از تست، مقایسه شود. درصورت رضایتبخش بودن نتایج نرم افزار، سازه دریایی نیز توسط نرم افزار مدلسازی شده و تحلیل کمانش می شود.

سوال خود را در مورد این پایان نامه مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها