• بررسی ضوابط شکل پذیری برای طراحی اتصالات تر در سازه های بتنی پیش ساخته

    جزئیات بیشتر پایان نامه
    • تاریخ ارائه: 1377/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1393/09/16
    • تعداد بازدید: 1406
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • زبان: فارسی
     در این پژوهش ضوابط شکل پذیری اتصالات تر در مساله کنترل پایداری و یکپارچگی سازه های بتنی پیش ساخته مورد بررسی قرار می گیرند.

    ابتدا ضمن مطالعه خصوصیات سازه های بتنی پیش ساخته و اصول کلی طراحی آنها، نقش اتصالات در حفظ پایداری و انسجام سازه مورد توجه قرار می گیرد.

    در ادامه پایداری سازه در مکانیزمهای مختلف ایجاد شده بر اثر بارگذاریهای غیرمترقبه را مورد بررسی قرار داده و به مدلسازی و محاسبه روابط نیرو- تغییر شکل آنها می پردازیم. در این قسمت همچنین ضمن بررسی حساسیت این روابط نسبت به پارامترهای موثر در آنها، در نهایت مدلهای بدست آمده را از لحاظ نوع رفتار نیرو و تغییر شکل تقسیم بندی می کنیم.

    پس از آن به مطالعه رفتار مکانیکی ابزارهای مختلف پیوستگی در اتصالات تر و بررسی پارامترهای موثر در آن پرداخته و این ابزارها را بر اساس نوع پاسخ و ظرفیت مقاومتی و شکل پذیری دسته بندی خواهیم نمود.

    در پایان، با استفاده از نتایج بدست آمده و تلفیق آنها، کاربرد انواع ابزار پیوستگی را در هر یک از مدلها و ضوابط و جزئیات طراحی مربوط به آنها را نیز بررسی خواهیم نمود. در این مبحث همچنین سعی شده است، با مطالعه ضوابط و معیارهای طراحی موجود، فلسفه کاربرد آنها برای هر یک از مدلهای بدست آمده بیان شود.

سوال خود را در مورد این پایان نامه مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها