• بهینه سازی کنترل فعال سازه با الگوریتم ژنتیک و شبکه های عصبی

    جزئیات بیشتر پایان نامه
    • تاریخ ارائه: 1382/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1393/09/13
    • تعداد بازدید: 3813
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • زبان: فارسی
     پدیده های طبیعی مثل زمین لرزه ها و بادهای قوی می توانند برای سازه های ساختمانی نتایج فاجعه آمیزی را سبب شوند و این گونه حوادث اثرات و زیانهای اجتماعی بسیار مضری را در بردارند. بنابراین بسیار مهم است که بتوانیم ایمنی و قابل اطمینان بودن سازه ها را تحت این نیروها تضمین بکنیم.
    مطالعه بر روی روشهای کنترل سازه ها به منظور کاهش اثرات نیروهای خارجی و لرزه ها در سازه ها و بویژه ساختمانهای بلند در سالهای اخیر توسعه فراوانی یافته و در برخی موارد بصورت عملی بکار گرفته شده است.
    با گذشت زمان علاقه بسیاری در تحقیق و توسعه و پیشرفت فن آوری استفاده از سیستم ها و نرم افزارهای هوشمند برای کنترل سازه ها بوجود آمده است. در این راستا محققان ابزارآلات ابتکاری کنترل هوشمند و نرم افزارهای توانایی را ابداع کرده اند. محققین استفاده از وسایل و ابزارآلات ابتکاری کنترل همانند میراگرهای فعال، جدا کننده های پایه و دستگاههای فرعی آیرودینامیک و ... را برای کاهش پاسخ های دینامیکی سازه ها و نیز فراهم نمودن تسهیلاتی برای مقابله با بارهای باد و زلزله پیشنهاد می کنند.
    هدف در این تحقیق این است که سیستم کنترلی طوری طراحی شود تا در زمانی که نیروهای خارجی همانند زلزله، باد و ... به سازه وارد می شود، این سیستم بتواند پاسخ سازه را در مقابل نیروهای وارده کاهش دهد و اجازه ندهد که تغییر مکان طبقات سازه از مقادیر تغییر مکانهای مجاز فراتر رود. روند پیش گرفته در این تحقیق روشی جدید است که با استفاده از آن ارتعاشات سازه در خلال زلزله های پرقدرت تحت کنترل در خواهد آمد، همچنین سازه سبکتر خواهد بود و در نهایت می تواند با هزینه کمتری اجرا شود.

سوال خود را در مورد این پایان نامه مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین ژورنال ها