• بررسی تجربی و تئوری اتصالات مستقیم بادبندهای فلزی و قابهای بتنی

    جزئیات بیشتر پایان نامه
    • تاریخ ارائه: 1380/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1393/09/11
    • تعداد بازدید: 2647
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • زبان: فارسی
      استفاده از بادبند فلزی در سازه ها یکی از روشهای مقابله با نیروهای حانبی وارده به سازه مانند نیروی زلزله می باشد. استفاده از بادبندهای فلزی در سازه های بتنی به خاطر اجرای آسان، اقتصادی بودن و قابلیت ایجاد نورگیر در دهانه های بادبندی شده نسبت به دهانه های دارای دیوار برشی و همچنین مقاوم کردن ساختمانهای بتنی ضعیف موجود در برابر زلزله، در چند دهه اخیر مورد توجه محققین قرار گرفته است. آنچه تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است، چگونگی اتصال مستقیم بادبند به قاب بتن آرمه می باشد که در این رساله بررسی شده است. ارائه اتصال و مدل مناسب که بتواند رفتار واقعی قاب بتن آرمه و بادبند فلزی را نشان دهد، مسئله مهمی است.در این تحقیق ابتدا چند طرح اتصال پیشنهاد شده است.سپس این اتصالات مورد آنالیز، طراحی و ساخت قرار گرفته و نهایتا در آزمایشگاه مورد آزمایش قرار گرفته و رفتار اتصالات پیشنهاد شده بصورت تجربی مورد بررسی قرار گرفته است.اتصالاتی که در این رساله پیشنهاد شده اند عبارتند از:

    1-     اتصال جوشی: در این اتصال صفحه اتصال بادبند بوسیله آرماتورهای جوش داده شده به صفحه، در داخل بتن مهار می شوند.

    2-     اتصال یک سر پیچ و مهره: در این اتصال از یک طرف صفحه اتصال بادبند را پیچ و مهره نموده و طرف دیگر پیچها با طول مهاری محاسبه شده درون بتن خم می گردد.

    3-     اتصال دو سر پیچ و مهره: در این اتصال با قرار دادن یک صفحه دیگر در پشت تیر و ستون، صفحه اتصال بادبند از دو طرف ستون با تیر پیچ و مهره می شوند.

سوال خود را در مورد این پایان نامه مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها