• بررسی و مقایسه رفتار تیرهای بتن آرمه با جایگزینی ورق فولادی بجای آرماتور کششی

    جزئیات بیشتر پایان نامه
    • تاریخ ارائه: 1380/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1393/09/10
    • تعداد بازدید: 2401
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • زبان: فارسی
     در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان و از جمله در کشورمان در سازه های بتنی در جال اجراء در مواردی شاهد بکارگیری ورق فولادی بجای آرماتور کششی در تیرهای بتنی می باشیم که مزایایی از قبیل سهولت اجراء، کاهش در ارتفاع تیر هنگامی که حجم فولاد مصرفی بالاست و همچنین عدم نیاز به قالب بندی کف تیر را دارا می باشد.

    رفتار و مقاومت نهایی در اینگونه تیرهای بتن آرمه (بتن+ورق) تفاوت هایی با تیرهای بتن آرمه با مقطع متداول (بتن+میلگرد) خواهد داشت در حالیکه در این زمینه هیچگونه محاسبات و مقرراتی را کتب و آئین نامه های ساختمانی بیان ننموده اند. بنابراین بررسی رفتار واقعی اینگونه تیرها ضروری به نظر می رسد.

    در این پایان نامه پس از بررسی خمشی تیرهای بتن آرمه، نمونه هایی از تیرهای با مقطع متداول (بتن+میلگرد) در آزمایشگاه ساخته شده و مورد آزمایش قرار گرفتند تا نتایج عملی حاصل از مقارمت و رفتار آنها بدست آید.

    سپس تیرهایی با شرایط مشابه از نظر ابعاد، مقاومت فشاری بتن و سطح مقطع فولاد مصرفی که در آن ورق فولادی جایگزین آرماتور کششی شده است طرح و ساخته شده و رفتار آنها نیز در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

    در نهایت با بررسی و مقایسه مقاومت، رفتار و خدمت پذیری این دو نوع تیر موضوع درستی یا نادرستی این جایگزینی در عمل ثابت گردیده و نهایتاً توصیه هایی در جهت استفاده صحیح تر از این تیرهای بیان شده است.

سوال خود را در مورد این پایان نامه مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین ژورنال ها