• تحلیل عملکردی سازه های فولادی با استفاده از روش طیف نقطه تسلیم

    جزئیات بیشتر پایان نامه
    • تاریخ ارائه: 1382/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1393/09/10
    • تعداد بازدید: 2702
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • زبان: فارسی
     هدف اولیه اکثر آئین نامه های لرزه ای تامین جانی ساکنان در زلزله های بزرگ و جلوگیری از خرابی بسیار زیاد سازه می باشد. این هدف با طراحی سازه بر اساس مقاومت و کنترل حداکثر تغییر مکان ها و تغییر مکان های نسبی بین طبقه ای در انتهای طراحی تامین می شود و به دیگر اهداف عملکردی مانند توانایی تعمیر سازه، محدود کردن خسارت و تغییر مکان جانبی اشاره دقیق نشده است. در نسل جدید آیین نامه ها و همچنین دستورالعمل بهسازی لرزه ای ساختمان های موجود، طراحی بر اساس عملکرد به عنوان روش مبنا مطرح گردیده است. با توجه به اینکه در آیین نامه های لرزه ای حداکثر تغییر مکان بام سازه و تغییر مکانهای بین طبقه ای دو عامل مهم در تعیین عملکرد سازه می باشند، محاسبه این دو پارامتر از روشهای مختلف و دقت آنها یکی از بحث های سالهای اخیر بوده است که از جمله جدیدترین این روش ها، روش طیف نقطه تسلیم و روش تحلیل فزاینده مودی می باشد.

    در این پایان نامه روشهای طیف نقطه تسلیم و روش تحلیل فزاینده مودی در مورد 4 قاب 4، 8، 12 و 16 طبقه برای بررسی روند تغییرات دقت حداکثر تغییر مکان و تغییرات شاخص تغییر مکان بین طبقه ای جهت بررسی اثرات افزایش طبقه بر روی طیف نقطه تسلیم و یک قاب 16 طبقه نامنظم در ارتفاع جهت بررسی تاثیر مودهای بالاتر با ضریب مشارکت جرم موثر مودی قابل ملاحظه در مودهای دوم و سوم، انجام شد. از جمله کارهای جدیدی که در این پایان نامه انجام گرفت و در بخش (3-11) خواهد آمد گسترش روش تحلیل طیف نقطه تسلیم به سازه های جرم گسترده بود که برای این منظور 28 نمونه دودکش مربوط به پالایشگاه تهران واحدهای utility شمالی و جنوبی مدل سازی گردید و محاسبات آنها انجام گردید.

    در روش قبلی استفاده از طیف نقطه تسلیم جهت محاسبه شاخص های تغییر مکان بین طبقه ای، از مود شکل های الاستیک سازه استفاده می گردید که پس از ورود سازه به فاز غیرخطی استفاده از مود شکل های الاسیک در روش طیف نقطه تسلیم با اشکال مواجه می باشد. در این پایان نامه یک الگوریتم جدید با استفاده از تحلیل های استاتیکی غیرخطی فزاینده در ترکیب با روش طیف نقطه تسلیم ارایه می گردد که به محاسبه شاخص های تغییر مکان بین طبقه ای می پردازد.

سوال خود را در مورد این پایان نامه مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین ژورنال ها