• مطالعه اثرات تحریک نامتجانس تکیه گاهها در سازه های فضاکار گنبدی شکل

    جزئیات بیشتر پایان نامه
    • تاریخ ارائه: 1382/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1393/09/13
    • تعداد بازدید: 3373
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • زبان: فارسی
     در این پایان نامه کوشش به عمل آمده است که رفتار گنبد دو لایه شوئدلری فضاکار به منظور بررسی اثر زمین لرزه با تحریک تک مولفه ای افقی، تک مولفه ای قائم، اثرات توام مولفه های افقی و قائم و تاثیر تحریک نامتجانس تکیه گاهی مورد مطالعه قرار داده شود. به این منظور پس از طراحی گنبد شوئدلری نمونه، تحلیلهای دینامیکی با در نظر گرفتن تحریکات زمین لرزه در حالات فوق صورت گرفته است.

    در محاسبه اختلاف فاز در تحریک نامتجانس تکیه گاهی از نرم افزای که بر اساس روش تفاضلهای محدود بوده است پاسخ غیرخطی زمین محاسبه شده و بر تکیه گاههای سازه فضاکار به صورت نامتجانس اعمال گردیده است. محل آزاد شدن انرژی و مدل خاک به نحوی در نظر گرفته شده است که در صورت اهمیت، اثرات تحریک نامتجانس قابل تشخیص باشد.

    بر اساس مطالعه ای که بر روی یک مدل خاص با شرایط و مفروضات اولیه انجام شده است نتایج تحلیل نشان دهنده اهمیت تاثیر مولفه قائم زلزله در کلیه حالات بوده است. با تحلیل دینامیکی خطی سازه تحت تاثیر تحریک نامتجانس به نحو اعمال شده، با آنکه در مواردی حداکثر نیروهای برخی از اعضا و تغییر مکانهای برخی از گره ها در مقایسه با تحریک متجانس بیشتر بوده اند، ولی در ارتباط با مسئله مورد مطالعه انتظار نمی رود که برای مقاصد طراحی اثر تعیین کننده ای داشته باشد. برای عمومیت بخشیدن به نتایج تحقیق به منظور بررسی فواصل مختلف کانون زلزله، انواع لایه های خاک، تحمل های مختلف بستر سنگی و مطالعات پارامتریک برای انواع گنبدهای فضاکار مطالعات دامنه داری می بایست صورت گیرد و پاسخ غیرخطی سازه نیز مورد بررسی قرار داده شود.

سوال خود را در مورد این پایان نامه مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها