• بررسی مقاومت خمشی و برشی لوله های پرشده از بتن

    جزئیات بیشتر پایان نامه
    • تاریخ ارائه: 1377/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1393/11/06
    • تعداد بازدید: 978
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • زبان: فارسی
     در این پایان نامه به بررسی رفتار و مقاومت تیر و ستونهای کوتاه مرکب ساخته شده از بتن محصور شده در لوله های فولادی مبادرت گردیده است . در این نوع اعضاء سازه ای وجود لوله فولادی نه تنها در مناطق کششی مشابه آرماتور فولادی در بتن مسلح عمل میکند و ضعف کششی و برشی بتن را جبران می نماید بلکه در مناطق فشاری نیز اگر بتن به شکلی مطلوب و موثر محصور شود،مقاومت فشاری آن نیز بهبود یافته و در نتیجه ظرفیت باربری فشاری مقطع افزایش می یابد یعنی در این صوت سطح مقطع مورد نیاز عضو کاهش یافته و طرح مورد نظر اقتصادی تر می شود .

    در اعضاء متشکل از لوله های پرشده از بتن علاوه بر افزایش میزان باربری،شکل پذیری عضو نیز بهبود یافته و در نتیجه قدرت جذب انرژی نیز بطور چشمگیری افزایش می یابد و بنابراین می توان از این عناصر جهت مقاوم سازی ساختمانها در برابر بارهای جانبی دینامیکی نظیر باد و زلزله استفاده کرد .

     هدف این پایان نامه انجام آزمایشات مختلف خمشی ،برشی و فشاری روی لوله های فولادی پرشده با بتن جهت تعیین رفتار و خصوصیات مکانیکی آن می باشد . برای این منظور جمعا 10 نمونه ستون کوتاه به طول 30 سانتیمتر و 4 نمونه تیرهای خمشی به طول 120 سانتیمترو 3 نمونه تیرهای برشی به طول 80 سانتیمتر مورد آزمایش قرار گرفتند.این نمونه ها از لوله های فولادی با قطر داخلی 152 میلیمتر و ضخامت 4 میلیمتر که از بتن با مقاومت 28 روزه 270 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع پر شده بود ساخته شدند.نتایج این آزمایشها مفصلا عرضه گردیده اند و در هر مورد نیز سعی گردید که تئوری مناسب برای توجیه نتایج آزمایشات ارائه گردد و با نتایج بدست آمده توسط سایر پژوهندگان مقایسه شود.        

سوال خود را در مورد این پایان نامه مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها