• بررسی تاخیر برشی در سازه های لوله ای با هسته بتنی

    جزئیات بیشتر پایان نامه
    • تاریخ ارائه: 1382/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1393/09/12
    • تعداد بازدید: 1106
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • زبان: فارسی
     امروزه یکی از فرمهای سازه ای که برای سازه های بلند مطرح می باشد سازه لوله ای است. در این گونه از سازه ها مقدار تاخیر برشی که تاثیر مستقیم در کاهش پایداری سازه دارد قابل توجه می باشد، که همواره سعی شده است این موضوع در سازه های لوله ای با در نظر گرفتن عناصر مقاوم جانبی مناسب کاهش یابد. از جمله استفاده از قابهای دسته بندی شده و یا مهاربندی های کمربندی و غیره.

    در این پایان نامه، سازه لوله ای با هسته بتنی در مرکز و یا هسته های بتنی در خارج از مرکز و یا بصورت لوله در لوله مورد تحلیل قرار گرفته و نقش آنها در کاهش تاخیر برشی بررسی شده است.

    برای این منظور جهت ارائه یک مدل تئوریک مناسب، با استفاده از تئوری تاخیر برشی در تیرهای صندوقه ای و با در نظر گرفتن این موضوع که هسته بتنی و نیز سازه لوله ای هر کدام در مدل اول رفتاری خود در مقابل بارهای جانبی مانند یک تیر صندوقه ای یک طرف گیردار رفتار خواهند کرد. از این تئوری جهت تفسیر رفتار این گونه سازه ها استفاده گردید. در ادامه یک مدل سازه ای نمونه 40 طبقه به سه فرم فوق الذکر تحلیل گردید و نمودارهای تاخیر برشی و توزیع نیروهای برشی در طبقات مورد بررسی قرار گرفت.

    نتایج حاصله نشان داد که استفاده از هسته در این گونه سازه ها می تواند به میزان قابل توجه ای تاخیر برشی را کاهش دهد و می توان از آن به عنوان یک مدل عملی در مدل سازی ها استفاده نمود.

سوال خود را در مورد این پایان نامه مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید