همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • استفاده از داده کاوی در رهبری و مدیریت استراتژیک

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1392/07/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1392/07/24
    • تعداد بازدید: 1178
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
     دقت در استخراج داده ها، جهت ترسیم و ضعیت موجود و وضعیت مطلوب با کمک افراد خبره و کاربران نهایی، موضوع مهمی است که منجر به طرحریزی راهبردی؛ به منظور حصول نتایج مورد نظر می شود. طراحان استراتژی سازمان ها برای اینکه سازمان خود را به سوی کسب موفقیت های بیشتری هدایت کنند، منطبق با سه مرحله متداول در مدیریت استراتژیک (تدوین، اجرا و ارزیابی) اقدام به تعیین استراتژی های سازمان می نمایند.

    ذینفعان ممکن است در این روش،(به دلیل عدم آگاهی یا درک متفاوت از پرسش ها)، به سئوالات پاسخ اشتباه بدهند. یا اینکه به دلیل مشغله زیاد و کم اهمیت دانستن این پرسش ها، گزینه ها را با بی دقتی انتخاب و یا اینکه هیچ گزینه ای را انتخاب نکنند. لذا برای بررسی این موارد می توانیم از راه حلهای نوین و الگوریتم های داده کاوی در این زمینه استفاده نماییم. بدین ترتیب که با کاوش بر روی پاسخنامه سازمان های مشابه و استخراج قوانین و دانش نهفته در آنها می توانیم به معیاری در زمینه ارتباط بین بخشهای مختلف در زمینه برنامه ریزی استراتژیک دست یابیم. به عنوان یک روش برای انجام این کار، می توانیم با توجه به معیار وضعیت فعلی، پاسخ های مشکوک را استخراج و با بررسی پاسخ های افراد مربوطه، به نتایجی دست یابیم.

    در این مقاله ضمن توصیف مبانی مدیریت استراتژیک و داده کاوی، قواعد انجمنی نیز توضیح داده می شوند و در ادامه با استفاده از قواعد انجمنی و طرح آزمای شهای صورت گرفته و نتایج به دست آمده، چگونگی تدوین استراتژی سازمان ها به روش قواعد انجمنی تشریح می گردد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها