• بررسی رابطه بین نوع بازی های رایانه ای با ابعاد پرخاشگری و تاب آوری (مطالعه موردی؛ دانش آموزان مقطع متوسطه شهرسردشت )

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/22
    • تعداد بازدید: 216
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی رابطه بین نوع بازی های رایانه ای با ابعاد پرخاشگری و تاب آوری (مطالعه موردی؛ دانش آموزان مقطع متوسطه شهرسردشت )

    پژوهش حاضر به بررسی رابطه نوع بازی های رایانه ای بر ابعاد پرخاشگری در بین دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهر سردشت در سال 1401 پرداخته، و جامعه آماری حدود 4000 نفر بود که با استفاده از فرمول کوکران 300 نفر دانش آموزان به صورت تصادفی انتخاب شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spss و آزمون های آماری آن از قبیل ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیره صورت گرفت.

    در این پژوهش ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته بازی های رایانه ای و مقیاس پرخاشگری باس و پری (2006) و مقیاس تاب آوری کانر و دیویدسون (2015) بود. جهت تجزیه تحلیل داده ها نیز از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام استفاده گردید. یافته های این پژوهش بیانگر آن است که وضعیت تحصیلی (معدل) از میان ابعاد پرخاشگری تنها با پرخاشگری جسمانی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. و در خصوص نوع بازی رایانه ای از میان ابعاد پرخاشگری نوع بازی رایانه ای با خصومت رابطه معنادار وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد که ضریب همبستگی بین نوع بازی رایانه ای با تاب آوری معنادار نمی باشد. همچنین نتایج رگرسیون گام به گام در خصوص معدل نشان داد که این متغیر نمی تواند تاب آوری را به طور مستقل پیش بینی کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها