• بررسی میزان تأثیرات آموزش های ترافیکی در بوستان های آموزش ترافیک (مطالعه موردی بوستان آموزش ترافیک منطقه 20 شهرداری تهران)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1390/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1390/01/01
    • تعداد بازدید: 655
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    آموزش ترافیک دامنه وسیعی از آموزش های فردی تا آموزش های جمعی را در بر می گیرد. در بین گروه های مختلف آسیب پذیر در محیط ترافیک، کودکان و نوجوانان به لحاظ عدم برخورداری کافی از دانش ایمنی عبور و مرور در معرض خطرات بسیار زیادی قرار دارند. سنجش میزان تأثیرگذاری آموزش های ارائه شده در بوستان های آموزش ترافیک می تواند در ادامه روند فعلی و یا ایجاد تغییرات در برنامه آموزشی موثر باشد. در این راستا پارک آموزش ترافیک را به عنوان نمونه انتخاب کردیم و رفتار کودکان 7-11 سال را قبل و بعد از ورود به پارک با دقت در رفتارهای ترافیکی ذیل مورد بررسی قرار دادیم:

    -1 آیا قبل از عبور از خیابان با توقف کامل از خیابان عبور می کنند.

    -2 آیا در مرحله اول با نگاه کردن به سمت راستبه نیمه خیابان می روند.

    -3 آیا در مرحله دوم به سمت چپ نگاه می کنند و از نیمه دوم خیابان عبور می کنند

    کودکان را قبل و بعد از ورود به پارک آموزش ترافیک بررسی کرده و عکس العمل آنها را یادداشت کرده، روش نمونه گیری به صورت میدانی و مشاهده ایی می باشد جهت تکمیل تحقیق رفتاران دختران و پسران را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دادیم. نتایج به دست آمده را مورد تحلیل قرار دادیم تا در نهایت با مقایسه رفتارهای دانش آموزان قبل و بعد از آموزش میزان تأثیرگذاری آموزش های ارائه شده در بوستان منطقه 20 مشخص خواهد شد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها