• بررسی میزان تاثیر فاکتورهای محیطی و تغذیه ای برمیزان تولید لوله زایا توسط کاندیدا دابلینسیس در شرایط برون تنی (in vitro)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 599
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    سابقه و هدف: کاندیدا دابلینسیس از گونه های جدیداً شناخته شده جنس کاندیدا است. اگرچه این گونه در اوایل به عنوان مهم ترین عامل جدا شده از ضایعات دهانی افراد مبتلا به ایدز به شمار می رفت ولی اخیراً بطور مکرر از بیماران ایمنوساپرس غیر ایدزی نیز جدا شده است. توانایی کاندیدادابلینسیس برای تولید لوله زایا در مجاورت با سرم انسان از مهم ترین مکانیسم های بیماری زایی این قارچ محسوب می شود که تحت تاثیر بعضی عوامل محیطی و تغذیه ای در بدن میزبان می باشد. هدف از انجام این مطالعه بررسی تاثیر بعضی عوامل محیطی مانند دما، ph و میزان غلظت گلوکز بر میزان تولید لوله زایا توسط گونه کاندیدا دابلینسیس در شرایط برون تنی بوده است.

    مواد و روش ها: تست تولید لوله زایا (germ tube) توسط سوش استاندارد کاندیدا دابلینسیس (cd 34) را با استفاده از سرم انسان دارای قند نرمال در حرارت، ph، و غلظت های مختلف در آزمایشگاه انجام و زمان شروع تولید اولین سلول های تولید کننده لوله زایا (به دقیقه) و همچنین میا نگین درصد سلول های واجد لوله زایا پس از دو ساعت محاسبه گردید. میانگین درصد سلول های واجد لوله زایا در شرایط مختلف میزان تحریک قارچ به تبدیل از حالت مخمری به رشته ای از نظر آماری (one-way anova) مقایسه شدند.  

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها