• بررسی ارتباط icam-i ,mhc-i در بیماران مبتلا به سرطان پستان و مقایسه آن با موارد هیپرپلازی خوش خیم پستان در زنان 65-35 ساله به روش ایمیونوفلورسانس

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 587
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه و هدف: مولکول های mhc کلاس یک (کمپلکس اصلی سازگارنسجی) و icam-i (مولکول های چسبان داخل سلولی) نقش اساسی در بروز پاسخ های ایمنی دارند. طی مطالعات انجام شده مشخص شده است که میزان بروز این مولکول ها باعث تغییر و یا پیشرفت سلول های سرطانی از جمله سرطان های کلیه و پروستات می گردد و به طور قابل توجهی با تومورزایی، پیشرفت تومور و در نهایت متاستاز سلول های سرطانی ارتباط دارد. هدف از این مطالعه بر اساس این فرضیه است که احتمالاً کاهش یا عدم بروز آنتی ژن های سطحی mhc کلاس یک و مولکول های محرک icam-i روی سلول های سرطانی پستان، مسؤول پیشرفت یا متاستاز سرطان پستان می باشد.

    روش بررسی: بیست و پنج نمونه از بافت سرطان پستان و بیست و پنج نمونه از بافت تومور خوش خیم بیماران مبتلا، در محدوده سنی 65-35 ساله جهت مطالعه بروز میزان مولکول های mhc کلاس یک و icam-i جمع آوری گردید. از نمونه ها بیوپسی تهیه و در ادامه از رنگ آمیزی ایمیونوفلورسنت غیرمستقیم و هماتوکسیلین-ائوزین استفاده شد.

    یافته ها: در بررسی های ایمیونوهیستوکمیکال و آنالیز پاتولوژیکی (جهت تعیین بدخیمی و درجه بیماری) از سلول های سرطانی در مقایسه با گروه کنترل که از سلول های بافت خوش خیم پستان تهیه شده بود، تنظیم منفی ابراز مولکول های سطحی icam-1 ,mhc-1 در سطح سلول های سرطانی پستان مشاهده شد. نتایج با استفاده از برنامه spss آنالیز آماری گردید و در آزمون t-test با تعیین میانگین و انحراف معیار تفاوت ها، اختلاف معنی داری مشاهده گردید(p<0.001) .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها