• آبسه ایلیوپسواس در نوزادی: گزارش یک مورد نادر به همراه بررسی متون

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 548
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه: آبسه ایلیوپسواس در کودکان و به ویژه در نوزادان از شیوع نادری برخورداراست و تشخیص آن دشوار می باشد. علایم کلینیکی اصلی عبارتند از تورم پا و ران، محدودیت در حرکات پا، درد و بیقراری. امروزه نقش اولتراسونوگرافی و سی تی اسکن در تشخیص این بیماری به اثبات رسیده است و بر نیاز به آنتی بیوتیک در پروسه درمان بیماری تاکید می شود. در این مطالعه، یک مورد نادر از آبسه ایلیوپسواس در نوزادی به همراه مقایسه یافته ها و نتایج آن با موارد مشابه گزارش می شود.

    معرفی بیمار: در این گزارش یک نوزاد پسر 30 روزه با شکایت تورم پا و ران، محدودیت در حرکات پا و بیقراری در حین حرکات غیر فعال پا مورد بررسی قرار گرفت. یافته های سونوگرافی حاکی از وجود تجمعی در مسیر ایلیوپسواس و زیر کلیه چپ بود که با سی تی اسکن نیز تایید شد. بیمار به دنبال دریافت درمان آنتی بیوتیکی و درناژ چرک تحت گاید سونوگرافی بهبودی یافت.

    نتیجه گیری: بررسی مورد معرفی شده در مطالعه حاضر و سایر موارد مشابه نشان می دهد علی رغم بروز کم و نادر آبسه ایلیوپسواس در نوزادی، وجود تریاد تورم پا و ران، محدودیت در حرکات پا، درد و بیقراری نوزاد، تشخیص آبسه ایلیوپسواس را آسان تر می سازد. همچنین تکنیک های تصویربرداری به منظور تشخیص قطعی بیماری ضروری بوده و درناژ به همراه درمان آنتی بیوتیکی بهترین گزینه درمانی است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها