همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1385/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1385/01/01
    • تعداد بازدید: 533
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    پیش زمینه: هدف از این مطالعه بررسی مکانیسم های شایع ترومای اطفال در اثر تصادفات رانندگی در شهر بزرگ تهران، به عنوان نمون های از شهرهای ایران و پیشنهاد راه کارهایی جهت جلوگیری از مشکلات عوارض ناشی از آن بود.

    مواد و روش ها: مطالعه آزمایشی در 3 مرکز ترومای اطفال تهران توسط انجمن ارتوپدی ایران آغاز گردید. تمام بیماران 14 سال یا کوچک تر که در اثر تصادف به این بیمارستان ها منتقل می شدند و دچار آسیب بدنی شده بودند، در طول 24 ساعت شبانه روز توسط پزشکان عمومی، بررسی می شدند و فرم های مخصوص تکمیل می گردید. این بررسی در یک ماه از هر فصل سال گذشته انجام شد.

    یافته ها: از کل 318 کودک مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان ها به دلیل تصادف، 7289 نفر دچار آسیب های مختلف بدنی بودند (215 پسر و 72 دختر). در 151 بیمار آسیب به سیستم استخوانی  عضلانی و در 31 بیمار نیز هیچگونه آسیب بدنی واضحی وجود نداشت. 33.6% بیماران نیز دچار تروماهای متعدد شده بودند. 52.8% تصادفات در بهار و تابستان 21.7% در پاییز و 25.5% در زمستان رخ داد. محل حادثه در %71 در خیابان، 17.5% در کوچه و 12.5% در جاده و 65% در هنگام شب و 35% در روز بود. مکانیسم تروما در 33.7% موارد به علت تصادف بین موتورسیکلت و عابر پیاده و در 31.9% بین ماشین و عابر پیاده بود. آسیب های استخوانی شامل شکستگی تی بیا و فیبولا (62 مورد)، فمور (25 مورد)، ساعد (18 مورد) و هومروس (11 مورد) به ترتیب شیوع بودند. %24 بیماران با آمبولانس به بیمارستان منتقل شده و بقیه توسط مردم یا خانواده بیمار رسانده شده بودند.

    نتیجه گیری: کودکان در معرض آسیب های شدیدی در اثر تصادفات درون شهری می باشند که علت آن عدم اطلاع رسانی و آموزش کودکان و بزرگسالان در مورد مقررات راهنمایی و رانندگی است. بررسی وضعیت ایمنی رانندگی در شهر بزرگ تهران ضروری است و باید راه گشای بررسی مشابه در سایر شهرهای بزرگ در کشورهای در حال توسعه باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها