• ارزیابی نیازهای اطلاعاتی دفتر پرستاری مبتنی بر روشهای فاکتورهای حیاتی موفقیت و برنامه ریزی سیستم شغلی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1388/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1388/01/01
    • تعداد بازدید: 572
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
     مقدمه: تجهیز مدیریت به یک سیستم اطلاعات صحیح و مطمئن، باعث ارتقاء توانایی آن در اتخاذ تصمیم در مورد برنامه ریزی، سازماندهی و کنترل می گردد. این پژوهش با هدف تحلیل و ارزیابی نیازهای اطلاعاتی دفتر پرستاری کشور انجام گرفته است.

    روش کار: این پژوهش از نوع کاربردی و توصیفی مقطعی است. با توجه به وجود روش های مختلف طراحی سیستم های اطلاعاتی، از دو روش برنامه ریزی سیستم شغلی (bsp) که مبنای آن فرآیندها و شرح وظایف است و روش فاکتورهای حیاتی موفقیت مدیران (csf)، الگوبرداری شده است.

    نتایج: در مجموع 78 مورد نیاز اطلاعاتی شناسایی شد. 56 درصد جزء نیازهای اطلاعاتی اولیه از دیدگاه خود مدیران بود. درصد از نیازهای اطلاعاتی، جزء فاکتورهای حیاتی موفقیت (csf) مدیران دفتر پرستاری قرار گرفتند. نیاز اطلاعاتی "تعداد 18 نیروی انسانی شاغل در بیمارستان ها به تفکیک بخش" بیشترین اولویت را برای مدیران واحد داشته است. 5 درصد نیازهای اطلاعاتی شناسایی شده، پائین تر از حد اولویت قرار گرفتند. 3 درصد نیازهای اطلاعاتی از طریق فرم، 24 درصد فرم و بانک اطلاعاتی به طور مشترک، 3 درصد سایت اینترنتی در دسترس، و 70 درصد بدون منبع (فرم، بانک اطلاعاتی، سایت) مشخص بودند.

    نتیجه گیری: طراحی سیستم های اطلاعاتی با وجود اهمیت نقش کاربران، نباید به تنهایی متکی بر نیاز کاربران باشد و استفاده از روش های علمی در طراحی سیستم های اطلاعاتی توصیه می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها