• نقش درس آناتومی در دستیابی به اهداف بالینی: دیدگاه دانشجویان پزشکی مقطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 858
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    مقدمه: دانشجویان منبع اصلی کسب اطلاعات کیفیت و اثربخشی آموزش محسوب می شوند و می توان از نظرات آنها در بهبود فرایند تدریس و یادگیری استفاده نمود، این تحقیق به منظور دستیابی به نظرات دانشجویان پزشکی مقطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نسبت به نقش دروس آناتومی در دستیابی به اهداف بالینی انجام شده است.

    روش ها: این تحقیق در سال 1384 به صورت توصیفی با روش سرشماری بر روی کلیه 97 نفر دانشجوی پزشکی مقطع بالینی (کارآموز- کارورز) انجام شد، ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه پایا و روا بود که کاربرد درس آناتومی را به صورت مقیاس پنج نقطه ای خیلی زیاد تا خیلی کم بررسی می نمود. نتایج با استفاده از آمار توصیفی و با کمک نرم افزار spss تجزیه تحلیل شد.

    نتایج: به عقیده دانشجویان پزشکی، درس آناتومی تنه بیشترین نقش، و درس آناتومی سرو گردن کمترین نقش را در رسیدن به اهداف بالینی داشته است، دانشجویان معتقد بودند به مبحث شکم در درس آناتومی تنه و نوروآناتومی در آناتومی سروگردن باید توجه بیشتری شود.

    نتیجه گیری: با توجه به اهمیت آناتومی تنه و بخش شکم از نظر دانشجویان دوره بالینی، لازم است در امر آموزش کاربردی این مباحث، توجه بیشتری شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها