• اثر تزریق داخل هیپوکمپی وراپامیل در روند ایجاد کیندلینگ شیمیایی بر روی یادگیری فضایی در ماز ابی موریس در موش های صحرایی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 466
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه و هدف: در این تحقیق نقش کانال های کلسیمی حساس به ولتاژ ناحیه ca1 هیپوکمپ بر روی کیندلینگ و اختلالات یادگیری ایجاد شده توسط کیندلینگ در اثر پنتیلن تترازول مورد بررسی قرار گرفته است.

    روش بررسی: در این تحقیق 23 موش به سه گروه بطور تصادفی تقسیم بندی شدند. در گروه کنترل مایع مغزی نخاعی مصنوعی به شکل دوطرفه به داخل هیپوکمپ تزریق شد. در گروه کیندل شده بیست دقیقه پس از تزریق مایع مغزی نخاعی مصنوعی برای ایجاد کیندلینگ پنتیلن تترازول با غلظت 37.5 mg/kg، به شکل داخل صفاقی تزریق می شد. در گروه وراپامیل یا گروه آزمون دارای وراپامیل (4 μg/4 min) محلول در مایع مغزی نخاعی مصنوعی به داخل صفاقی هیپوکمپ تزریق شده و پس از 20 دقیقه به منظور ایجاد کیندلینگ شیمیایی پنتیلن تترازول با 37.5 mg/kg، به شکل داخل صفاقی به موش ها تزریق شد. پس از تزریق دارو رفتارهای حیوان به مدت 20 دقیقه تحت نظر گرفته شده و پاسخ های تشنجی بر اساس معیار پنج رتبه ای طبقه بندی گردید. یک ماه پس از ایجاد کیندلینگ  میزان یادگیری فضایی حیوانات هر سه گروه در ماز آبی موریس مورد ارزیابی قرار گرفت.

    یافته ها: وراپامیل به شکل معنی داری سبب افزایش اختلال یادگیری در موش های کیندل شده گردید.

    نتیجه گیری: نتایج ما نشان داد که تزریق داخل هیپوکمپی وراپامیل، به شکل معنی داری سبب کاهش یادگیری فضایی می گردد. 

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها