• بررسی تاثیر تکنیک انحراف فکر بر میزان درد بیماران جراحی حاد شکمی در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 1385

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1388/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1388/01/01
    • تعداد بازدید: 680
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    سابقه و هدف: تسکین درد یک نیاز اساسی و حق همه افراد است. این پژوهش با هدف تعیین تاثیر تکنیک انحراف فکر بر میزان درد بیماران جراحی حاد شکمی در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهر مشهد صورت گرفت.

    روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه کارآزمایی بالینی است. نمونه های پژوهش را 50 نفر از بیماران بستری در بخش های جراحی عمومی تشکیل می دهند که واجد کلیه مشخصات افراد مورد پژوهش در این مطالعه بودند که به صورت تدریجی مبتنی بر هدف انتخاب شدند. از پرسشنامه برای جمع آوری اطلاعات استفاده شد.

    یافته ها: در این پژوهش 62% بیماران قبل از انجام تکنیک انحراف فکر دارای درد زیاد بودند و بعد از انجام تکنیک مذکور 58% از درد متوسط رنج برده اند و میانگین درد قبل از انجام روش انحراف فکر 7.88 و بعد از انجام آن 4.38 و انحراف معیار 0.90 بوده است و حداکثر تاثیر انحراف فکر بر کاهش درد بیمارانی که عمل جراحی فتق رانی مختنق داشته اند با میانگین 0.90±4.14 و حداقل تاثیر آن در بیمارانی که تحت عمل جراحی برداشتن سنگ کیسه صفرا از طریق لاپاراسکوپ قرار گرفته اند با میانگین 0.93±2.45 بود.

    نتیجه گیری: تکنیک انحراف فکر بر میزان درد بیماران جراحی حاد شکمی تاثیر دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها