همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • درد سینه عضلانی-اسکلتی در بیماران با ارزیابی قلبی نرمال

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 630
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    هدف: درد سینه عضلانی-اسکلتی یک تشخیص شایع بخش های اورژانس و عمومی می باشد و واژه کوستوکندریت اغلب به جای آن و به عنوان مترادف استفاده می شود. تشخیص معمول آن توسط رد سایر علل و بیماری ها است. ارزیابی نقش دستگاه عضلانی-اسکلتی در بیماران با درد قفسه سینه و ارزیابی نرمال قلبی هدف این مطالعه می باشد.

    روش بررسی: 971 بیمار که به علت آنژین صدری یا درد سینه ارجاع داده شده بودند، به طور آینده نگر بررسی شدند. ارزیابی های اقلبی شامل: شرح حال، معاینه، chest x ray, ecg، اکوکاردیوگرافی، اسکن پرفیوژن و آنژیوگرافی در بیماران بر حسب مورد انجام شد.  یکصد بیمار با علائم عضلانی-اسکلتی و ارزیابی های قلبی نرمال مورد بررسی قرار گرفتند. این گروه 100 نفری توسط متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی مورد معاینه قرار گرفتند و شرح حال و معاینه و گرافی مهره های گردنی، نوار عصبی-عضلانی و آزمایشات لازم نیز برای آنها انجام شد.

    یافته ها: بر اساس تحقیق ما 10.3 درصد از بیماران با درد سینه دارای مشکلات عضلانی-اسکلتی بودند. از 100 بیمار با درد سینه عضلانی-اسکلتی و متوسط سن 43.2، 71 درصد آنها زن بودند. 38 درصد بیماران درد در ناحیه اسکاپولای چپ، و 60 درصد آنها نقاط حساس به درد، مخصوصا در عضلات پشت گردن و اپی کندیل خارجی هومروس داشتند شیوع emg/ncs پاتولوژیک 35 درصد و بیشتر شامل رادیوکولوپاتی گردنی بود. شیوع پاتولوژیک گرافی های گردنی 26 درصد و بیشتر شامل استئوآرتریت مهره های گردنی بود.

    نتیجه گیری: این مقاله علل درد سینه عضلانی-اسکلتی را مورد بررسی قرار می دهد و یک روش ارزیابی و پیگیری را معین می کند. نتایج، ارتباط غیر علیتی را بین اختلال عملکرد سیستم عضلانی-اسکلتی و درد سینه آتیپیک نشان می دهند. یک معاینه دقیق شامل دامنه حرکتی ستون فقرات و لمس نقاط حساس باید انجام شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها