• اثرات ضدیخ های مختلف بر میزان زنده ماندن جنین های تولید شده به روش آزمایشگاهی

    کلمات کلیدی :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1385/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1385/01/01
    • تعداد بازدید: 401
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه: میزان زنده ماندن جنین پس از انجماد و ذوب به عوامل مختلف از جمله نوع ضدیخ مصرفی وابسته است. اتیلن گلیکول 2 ,1 ,(eg) پروپاندیول (pd) و گلیسرول (gly) ضدیخ هایی هستند که به طور معمول برای انجماد جنین در حیوان و انسان استفاده می شوند.

    هدف: مطالعه به منظور تعیین اثر ضدیخ های متفاوت بر روی میزان زنده ماندن بلاستوسیست های تولید شده به روش in vitro و تعیین ضدیخ مناسب برای انجماد جنین انجام شد.

    مواد و روش ها: تعداد 197 بلاستوسیست خوک به روش in vitro تولید و در روز 6 و 7 بعد از ivf به طور تصادفی به دو گروه شاهد و ضدیخ تقسیم شدند. بلاستوسیست های گروه ضدیخ در معرض 3 نوع محلول ضدیخ 10 درصد (gly, pd, eg) به مدت یک ساعت در یک روش سه مرحله ای در درجه حرارت اتاق (23 تا 25 درجه سانتیگراد) قرار گرفتند و پس از 24 ساعت کشت مجدد در محیط ncsu-37، شواهد مورفولوژیک زنده ماندن بلاستوسیست ها، بر اساس تشکیل مجدد حفره بلاستوسیل با مشاهده استریومیکروسکوپ (بزرگ نمایی 40) ارزیابی شد. جنین های گروه شاهد در محلول 0.3 درصد bsa در pbs و بدون ضدیخ با همان شرایط قرار داشتند. داده ها با آزمون آماری آنالیز واریانس و تعقیبی فیشر تجزیه و تحلیل شدند.

    یافته ها: میزان زنده ماندن بلاستوسیست ها در گروه های gly, pd به طور معنی داری کمتر از گروه شاهد بود (p<0.05). با این حال، تفاوت معنی داری در میزان زنده ماندن در بین گروه های شاهد و eg وجود نداشت.

    نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد که مواجهه جنین های خوک با ضدیخ، میزان زنده ماندن را کاهش می دهد و eg کمترین میزان سمیت را دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها