• کارایی بیوپسی مخروطی به روش منجمد در ارزیابی ضایعات اینترااپی تلیال دهانه رحم

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/06/17
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/06/17
    • تعداد بازدید: 442
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    اهداف: هدف از این مطالعه، بررسی کارایی نمونه گیری مخروطی از دهانه رحم به روش منجمد در بیماران با نئوپلازی های اینترااپی تلیال با درجه بالا، به منظور بررسی حاشیه ضایعه و رد کارسینوم تهاجمی انجام شد.

    روش ها: 20 بیمار با نئوپلازی های اینترااپی تلیال با درجه بالا که از همگی آنها نمونه مخروطی از دهانه رحم به روش منجمد گرفته شده بود، به صورت مقطعی در حد فاصل فروردین 1387 تا شهریور 1388 مورد مطالعه قرار گرفتند و نتایج حاصل از نمونه منجمد و نمونه های دایمی در آنها با یکدیگر مقایسه شد.

    یافته ها: در 15 مورد (75%)، نتایج حاصل از نمونه منجمد و نمونه دایمی کاملا یکسان بود. در 2 مورد، درجه cin کمتر، در 2 مورد بیشتر و در یک مورد یکسان تلقی گردید. در یک بیمار، نتیجه نمونه منجمد cin iii و نتیجه نمونه دایمی کارسینوم تهاجمی گزارش شد که با توجه به تاثیر بالینی آن قابل ملاحظه بود. مقایسه این دو دسته نتایج با آزمون t زوجی نشان داد که تفاوت معنی داری بین این دو گروه وجود نداشت (p=0.716)؛ نتایج این دو روش با یکدیگر کاملا مرتبط بودند (r=0.761).

    نتیجه گیری: نمونه منجمد در ارزیابی نئوپلازی اینترااپی تلیال با درجه بالا در نمونه های دهانه رحم بسیار ارزشمند است و کارایی بالایی دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها