• مقایسه اثربخشی داروی زناپاکس با آنتی لنفوسیت گلبولین در جلوگیری از رد پیوند در گیرندگان کلیه که از نظر ایمونولوژیکی در گروه پرخطر هستند

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/06/17
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/06/17
    • تعداد بازدید: 688
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    هدف: در این مطالعه ما به بررسی اثر حمایتی داروی زناپاکس در مقایسه با داروی آنتی لنفوسیت گلبولین (alg) در بیماران پیوند کلیه که از نظر ایمونولوژیک در گروه پرخطر هستند، پرداخته ایم.

    روش بررسی: 25 بیمار با نارسایی مرحله انتهایی کلیه (esrd) که برای بار دوم تحت عمل پیوند کلیه قرار گرفته اند و از نظر وضعیت سیستم ایمنی در گروه بیماران با ریسک بالا شناخته می شوند، به دو گروه تقسیم شدند. در گروه اول 11 بیمار تحت درمان با زناپاکس و در گروه دوم، 14 بیمار روی پروتکل درمانی آنتی لنفوسیت گلوبین (alg) قرار گرفتند. رژیم دارویی تضعیف کننده دستگاه ایمنی در تمامی بیماران شامل سیکلوسپورین (ساندیمون)، پردنیزولون و مایکوفنولیت موفتیل بوده همه بیماران یک سال پس از پیوند مورد بررسی قرار گرفتند. در این مطالعه سن، جنس و سایر مولفه های دموگرافیک در گیرندگان با دهندگان کلیه قابل مقایسه بوده علت نارسایی مزمن کلیه و وضعیت سیستم ایمنی (pra) نیز در دو گروه تفاوتی نداشت. تمامی بیماران برای بار دوم بود که مورد پیوند کلیه قرار می گرفتند و تمامی کلیه های پیوندی از دهنده های زنده غیرخویشاوندی تامین شده بودند.

    نتیجه گیری: این مطالعه پیشنهاد می کند که پروفیلاکسی با زناپاکس در بیماران با ریسک بالای ایمونولوژیک پیوند کلیه در مقایسه با آنتی لنفوسیت گلبولین نه تنها با کاهش حملات پس زدگی، باعث بهبود بقای پیوند کلیه می شود بلکه با عوارض کمتری نیز همراه می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها