• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/07/11
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/07/11
    • تعداد بازدید: 483
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: از آنجایی که دستیابی به تمام خواص مطلوب در مواد لایه های نرم مشکل می باشد، خواص فیزیکی و مکانیکی لایه های نرم به منظور شناسایی ماده با خواص اپتیمم مورد نظر می باشد. هدف از انجام این مطالعه ارزیابی میزان سختی، استحکام کششی، استحکام پارگی و درصد افزایش طول لایه نرم آکروپارس در مقایسه با مولوپلاست b می باشد.

    روش بررسی: در این مطالعه آزمایشگاهی دو لایه نرم دائمی آکروپارس (heat cured plasticized acrylic copolymer) و مولوپلاست (heat cured silicon rubber) b جهت ارزیابی سختی (hardness)، استحکام کششی (tensile strength)، درصد افزایش طول (elongation percentage) و استحکام پارگی (tear strength) استفاده شدند. ده نمونه از هر ماده به صورت دمبل شکل مطابق با استانداردهای astm-d412, astm-d638 تهیه شدند. آزمایش استحکام کششی توسط دستگاه universal testing machine صورت گرفت. درصد افزایش طول و بیشترین مقدار استحکام کششی در هر ده نمونه ثبت شدند. مقدار سختی مطابق با استاندارد astm-d2240 و با استفاده از دستگاه shore- a durometer بر روی پنج نمونه در هر گروه با قطر 31 میلی متر و ارتفاع ده میلی متر اندازه گیری شد. استحکام پارگی بر اساس استاندارد astm-d624 صورت گرفت. ده نمونه به ابعاد 2×10×60 میلی متر (ضخامت × عرض × طول) دارای یک بریدگی 45 درجه با  عرض شش میلی متر تهیه شدند. تمامی نمونه ها پس از آماده سازی به مدت چهل ساعت در دمای 23 درجه سانتی گراد و رطوبت 5%±50% قرار داده شدند و سپس تحت آزمایش قرار گرفتند. نتایج به دست آمده با استفاده از نرم افزار spss و آزمون t تحت بررسی قرار گرفت.

    نتیجه گیری: با توجه به محدودیتهای این مطالعه نتایج بیان کننده این مطلب است که لایه نرم آکروپارس سختتر از مولوپلاست b اما استحکام کششی و پارگی آن بالاتر از مولوپلاست b می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها