• علل ناسازگاری سیستم های ادهزیو نوین با انواع ترمیمهای کامپازیت رزین

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/07/11
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/07/11
    • تعداد بازدید: 524
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: گر چه کامپوزیت های لایت کیور به راحتی در دسترس می باشند و لیکن کامپوزیت ها و سمان های رزینی سلف/دوال کیور نیز دارای کاربردهای کلینیکی وسیعی هستند. هدف از این مقاله بررسی علل ناسازگاری بین ادهزیوهای نوین و انواع سمان ها و کامپوزیت رزین های ترمیمی و تأثیر آن بر استحکام باند فصل مشترک آنها می باشد.

    روش بررسی: در این مطالعه مروری بر مقالات و پایان نامه های مربوط به کاربرد ادهزیوها و ترمیمهای کام پوزیت رزین تا ژانویه سال 2005 موجود در کتابخانه دانشکده دندانپزشکی مشهد، مدلاین و سایر بانک های اطلاعاتی در اینترنت جمع آوری و مورد بررسی قرار گرفت.

    نتیجه گیری: برخی از ادهزیوهای توتال اچ دومرحله ای و ادهزیوهای سلف اچ تک مرحله ای با کامپوزیت ها و سمان های رزینی سلف/دوال کیور ناسازگارند. دلیل این امر حضور غلظتهای بیشتر منومرهای رزینی یونیک، اسیدی و هیدروفیلیک در این ادهزیوهاست که سبب ایجاد واکنش شیمیایی رقابتی و افزایش تراوایی این نوع ادهزیوها می شود. برای جلوگیری از واکنش رقابتی اسید–باز می باید از کامپوزیت رزین لایت کیور یا ادهزیو دوال کیور دارای کاتالیست استفاده کرد. جهت خنثی کردن اثر تراوایی ادهزیوهای ساده شده می توان از کامپوزیت لایت کیور یا یک لایه بان دینگ رزینی خنثی و یا کامپوزیت قابل جریان که سریعاً کیو ر می شوند، بر روی لایه ادهزیو استفاده کرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها