• بررسی تاثیر بازی وارسازی و ادراک اجتماعی بر پذیرش بانکداری تلفن همراه با استفاده از مدل پذیرش فناوری

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/12/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/12/15
    • تعداد بازدید: 1056
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    توسعه برنامه های کاربردی کسب و کار با ویژگی های بازی گونه منجر به ظهور روند جدیدی به نام بازی وارسازی شده است و بانکداری الکترونیک را جهت ارائه عناصر جدید بازی وار شده نسبت به برنامه های سنتی آن به چالش کشیده است. از سوی دیگر، بانکداری تلفن همراه نقطه عطفی برای موسسات مالی جهت دستیابی به موفقیت در ارائه خدمات بانکی راه دور است. با این حال، فقدان شواهد تجربی مربوط به قصد استفاده از برنامه های بازی وار شده و اثرات احتمالی آنها بر بانکداری تلفن همراه احساس می شود. هدف این مقاله شناسایی تاثیر بازی وارسازی، ادراک اجتماعی و سه متغیر شناخته شده دیگر (سهولت استفاده، سودمندی، نگرش) بر قصد استفاده از بانکداری تلفن همراه می باشد. بر این اساس مدلی با تعمیم مدل پذیرش فناوری با متغیرهای بازی وارسازی و ادراک اجتماعی پیشنهاد و بررسی شد. یک نمونه 386 نفری از مشتریان بانک انتخاب و با استفاده از پرسشنامه، داده ها جمع آوری گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری در نرم افزار ایموس انجام شد. یافته ها نشان داد که یک رابطه مستقیم و قوی بین بازی وارسازی، ادراک اجتماعی و قصد استفاده از خدمات بانکداری تلفن همراه وجود دارد، این نشان می دهد استفاده از بازی وارسازی می تواند به فعالیت های بانکی هیجان انگیزتر، جالب تر و سرگرم کننده تر و در نهایت به قصد استفاده مشتری از برنامه همراه بانک منجر شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها