• نظرخواهی از فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی مشهد در مورد هماهنگی آموخته های دوران تحصیل با اهداف آموزشی در ارائه خدمات پزشکی به جامعه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/06/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/06/01
    • تعداد بازدید: 510
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: بررسی وضعیت آموزشی دانشجویان پزشکی در بخش های مختلف از جمله اهداف برنامه ریزان به منظور ارزشیابی آموزشی، جلوگیری از افت کیفیت این آموزش ها و ارائه راه حل در این بخش ها است. نظرحواهی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه یکی از ساده ترین و قابل اعتمادترین راه کشف مشکلات و حل و فصل آن می باشد .بنابراین هدف از پژوهش حاضر شناسایی این مشکلات تا حدامکان و ارائه پیشنهاداتی جهت رفع آن است.

    روش کار: این تحقیق توصیفی از نوع ساده می باشد که 100 نفر از فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی مشهد در این نظرسنجی شرکت نمودند. ابزار گردآوری اطلاعات یک پرسشنامه حاوی 71 سئوال از نوع پنج گزینه ای بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از فراوانی، درصد و آزمون دقیق فیشر در سطح 0.05 انجام شده است

    نتایج: در این مطالعه، اکثر پزشکان خواستار ایجاد تغییرات اساسی در روش تدریس اساتید، حذف دوره فیزیوپاتولوژی و افزودن به طول دوره کارآموزی بودند. هم چنین به گزارش آنان میزان تاثیر درمانگاه در یادگیری بهتر مطالب و میزان تاثیر کشیک ها در کسب تجربه مطلوب بوده است. میزان تسلط اساتید در ارائه مطالب آموزشی، کیفیت ارزیابی دانشجو، میزان علاقه مندی اساتید در آموزش مطالب در کلاس های تئوری و میزان حضور استاد بر بالین بیمار در دوره کارورزی متوسط بود و میزان استفاده از وسایل کمک آموزشی، وجود یک برنامه آموزشی مدون و میزان آموزش عوارض داروها کم بود.

    نتیجه گیری: لازم است تغییرات اساسی در برنامه ریزی سیستم آموزش پزشکی انجام شود تا بتوانیم به اهداف مورد نظر آموزش پزشکی و تربیت پزشکان دست یافت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها