• مقالات ویژه ی رضایت شغلی و طرح تکریم ارباب رجوع رضایت شغلی در میان کارکنان مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1389/06/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1389/06/01
    • تعداد بازدید: 1079
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: از جمله تلاش های مدیران در جهت حفظ و نگهداری منابع انسانی ایجاد رضایت در کارکنان و جلوگیری از عدم رضایت آن هاست. بر این اساس رضایت شغلی در بالا بردن بهره وری و کارایی کارکنان بسیار موثر است. در این پژوهش وضعیت رضایت شغلی کارکنان بزرگ ترین مرکز آموزشی درمانی استان اصفهان در حیطه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

    روش بررسی: در این تحقیق جمعیت مورد مطالعه 142 نفر از پرسنل بخش های مختلف بودند که در یک مطالعه ی تحلیلی- مقطعی با پرسشنامه های محقق ساخته مورد بررسی قرار گرفتند. پرسشنامه سنجش رضایت در هفت حیطه طراحی شد و پس از تایید روائی ظاهری و محتوایی آن توسط کارشناسان، پایایی آن در حجم نمونه 30 نفر بررسی شد که cronbach alfa کل پرسشنامه 4 درصد و در هر حیطه بالاتر از 6 درصد بود. بنابراین برخی از سوالات با نظر استادان حذف یا اصلاح گردید. در این بررسی سطح رضایت پرسنل بر اساس فاکتورهای فردی و شغلی و نرم افزار spss تحلیل شد.

    یافته ها: از 142 نمونه مورد بررسی 69.8 درصد رضایت کلی برآورده شد که بیش ترین رضایت از حیطه های سرپرستی، همکاران و زندگی خصوصی با 71.6 درصد بود. در این بررسی تنها 8 درصد پرسنل به دلیل نارضایتی تصمیم به ترک این مرکز داشتند.

    نتیجه گیری: شناخت علمی، هدفمند بودن، منطقی بودن نیازهای انگیزشی کارکنان، مطالعه سیستم فعلی پاداش و تنبیه سازمان، انجام اصلاحات لازم و استفاده از نظرات کارکنان در جهت شناسایی مشکلات کنونی و رفع آن ها، از جمله عواملی هستند که در افزایش رضایت شغلی و در نتیجه بهره وری نیروی انسانی موثر می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها