همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • رابطه دانش فرهنگی شهروندان در مواجهه با وندالیسم (مورد مطالعه: شهرداری منطقه 9 تهران)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1396/06/22
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1396/06/22
    • تعداد بازدید: 506
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: دانش فرهنگی از موضوعاتی است که کاربست آن قابلیت خلق، استفاده و انتشار آن می تواند کمک شایانی به مدیریت بهتر مسائل فرهنگی پیرامونی فراهم نماید. لذا هدف پژوهش بررسی رابطه دانش فرهنگی شهروندان تهرانی و وندالیسم در منطقه 9 بود.

    روش کار: روش پژوهش ترکیبی از مطالعات کتابخانه ای، اسنادی و پیمایش با استفاده از تکنیک پرسشنامه است. بدین صورت که ابتدا با مطالعۀ متون، مدل مفهومی دانش فرهنگی استفاده از گای (2006) ترسیم شد. سپس شاخص های استخراج شده در قالب پرسش نامه پس از تأیید و نظرسنجی از خبرگان بین شهروندان (که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده بودند) توزیع شد. جامعه آماری را شهروندان مناطق 9 تشکیل داده بودند. حجم نمونه 384 نفر تعیین شد اما با در نظر گرفتن احتمال پرسشنامه های معیوب در نهایت 392 نفر در پاسخگویی کامل به پرسشنامه مشارکت داشتند. روایی از نوع روایی صوری و سازه ای است. پایایی ضریب آلفای کرونباخ کل 0.87 بدست آمد. داده های جمع آوری شده از طریق نرم افزارهای لیزرل بررسی و تحلیل شدند. در تحلیل دادها از توزیع فراوانی شاخص های مرکزی و پراکندگی؛ کالموگروف – اسمیرنف، آزمون پیرسون، استفاده شد.

    یافته ها و نتایج: نتایج به دست آمده نشان داد که بین دانش فرهنگی و ابعاد آن « شایستگی اجتماعی»، «توسعه سواد قومی و فرهنگی»، «تبیین نگرش ها و ارزش ها»، «بهبودی فردی برای اصلاح اجتماعی» شهروندان تهرانی و وندالیسم رابطه وجود دارد. 

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها