• ویژگی های ادبیات روایی دفاع مقدس ایران با نگاهی به کتاب دا

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/03/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/03/25
    • تعداد بازدید: 430
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: ادبیات را در یک تقسیم بندی کلی می توان به دو دسته تقسیم نمود: الف: ادبیات روایی. ب: ادبیات توصیفی. در این نوشته سعی برآن است که ادبیات روایی بیشتر شناسانده شود. اگر چه آثار بسیاری در حوزه ی ادبیات روایی به وجود آمده است اما در حوزه ی ادبیات روایی دفاع مقدس مردم ایران، آثار چندانی به چشم نمی خورد. در این مقاله سعی شده است با بازخوانی یکی از آثار منحصر به فرد ادبیات روایی حوزه ی دفاع مقدس، ویژگی ها و مشخصه های این نوع ادبی بیش از پیش نمایان گردد.

    روش کار: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه ی پژوهش، توصیفی تحلیلی می باشد. به این صورت که موضوع از طریق مطالعات کتابخانه ای نظیر کتاب ها، مجلات، بررسی اسناد و مدارک، منابع پژوهشی الکترونیکی مانند اینترنت و غیره، جمع آوری گردیده است.

    بحث و نتیجه گیری: ادبیات روایی ما فارسی زبانان یکی از غنی ترین منابعی است که باید به آن توجه داشت. خاطرات باز ماندگان دفاع مقدس مردم ایران همواره از اصلی ترین موضوعات مربوط به دفاع مقدس است که باعث پیوند میان نسل ها می شود. کسانی که جنگ را ندیده اند و با آن آشنایی ندارند با خواندن این آثار به عمق و زوایای پنهان و پیدای جنگ، پی می برند. بدین ترتیب ضمن آشنا شدن با موضوعات مختلف، از تجربیات انسان های دیگر بهره مند می گردند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها