• مقایسه طرح های ویلیام موریس با اسلیمی ایران با توضیح ورود به قرن بیستم

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/02/22
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/02/22
    • تعداد بازدید: 542
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    اساساً نقوش گیاهی و پیچک وار در هم پیچیده که مشخص ترین تزیین در هنر اسلامی است در اواخر سده های میانه (قرون وسطا) این الگو و نقوش در اروپا و دیگر کشورها با واژه ارابسک ظهور یافت با این حال قدمت این نقوش بسیار کهن تر از دوره از دوره اسلامی است. سابقه این نقوش را به دوران ساسانیان مربوط می دانند بعد از اسلام این نقوش با اصطلاحات فراوان در نقش مایه های تزییناتی در اثارهای هنری به کار گرفته شد و آوازه آن از مرزهای کشورهای اسلامی گذشت و در سبک های مختلف در اثارهای کشورهایی مانند انگلستان و اروپا و غیره به کار گرفته شد. در این واقعیت که چگونه این نقش مایه ها موجب الهام دیگر کشورهای اروپایی و انگلستان شد و شکل گیری آن چگونه بوده، در این تحقیق مورد بررسی قرار میگیرد و هنرمند مورد نظر ما هنرمندی انگلیسی به نام ویلیام موریس چگونه از این طرح ها توانست در جنبش هنر و صنایع دستی استفاده کند و چگونه این نقش مایه ها توانست در سبک های بعد یعنی در قرن بیستم هم ظاهر شود. این تحقیق کتابخانه ای و تطبیقی و مبتنی بر نگاهی تحلیلی و توصیفی است. از این رو در این پایان نامه تلاش بر آن بوده. ضمن بر شمردن ویژگی های نقوش هنر اسلامی (اسلیمی) و تأثیران بر اروپا و در آثار ویلیام موریس مورد بررسی قرار دهیم. دستاورد و بررسی های انجام شده نشانگر آن است که نقوش اسلامی ایران چقدر در آثار هنرمندان دیگر کشورها تأثیر داشته است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها