• ارائه مدلی از انتخاب برندهای ورزشی در بازارهای جهانی با رویکرد تلفیقی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 294
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: امروزه توسعه فناوری موجب شده برندهای ورزشی در بازارهای جهانی به دنبال جلب توجه مشتریان باشند. زیرا گستردگی اطلاعات گزینه های متعددی برای انتخاب به وجود آورده است. از این رو هدف از تحقیق ارائه مدلی از انتخاب برندهای ورزشی در بازارهای جهانی با رویکرد تلفیقی می باشد.

    روش کار: این پژوهش در سه گام صورت گرفت، گام اول با استفاده از تکنیک دلفی و نظرسنجی از 6 استاد مدیریت ورزشی، عوامل اثرگذار بر انتخاب برندهای ورزشی در بازارهای جهانی را شناسایی نمود. در گام دوم با اعمال نظر 10 تن از مدیران فروش برندهای ورزشی که محصولاتشان به بازارهای جهانی صادر می شود، مدل ساختاری تفسیری عوامل شناسایی شده تدوین گشت. گام سوم با معادلات ساختاری مبتنی بر حداقل مربعات جزئی به تایید مدل پرداخت. جامعه آماری تحقیق در گام سوم از کلیه دانشجویان دانشگاه مازندران تشکیل شد که حجم نمونه با روش مدل سازی معادلات ساختاری تعیین گردید که مطابق آن 255 پرسشنامه گردآوری شد. ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته با استفاده از تکنیک دلفی بود که روایی صوری و محتوایی آن توسط 10 تن از اساتید مدیریت ورزشی تایید شد و روایی سازه آن با روایی همگرا بررسی گردید. پایایی پرسشنامه نیز توسط آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی تایید گشت. تجزیه تحلیل داده ها در گام های تحقیق با نرم افزارهای spss، matlab و smartpls صورت گرفت.

    یافته ها: یافته ها مدی در چهار سطح نشان داد. عوامل بسته بندی کشور مونتاژ کننده و نام برند در سطوح بالاتر مدل قرار گرفتند و تصویر برند، هویت برند و ارزش درک شده در سطوح پایین تر جای گرفتند که اثر کلیه عوامل بر انتخاب برند معنادار بود.

    نتیجه گیری: برندهای ورزشی می توانند با بسته بندی های جذاب توانمندی صنعت کشور خود را به نمایش گذارند و بدین ترتیب برای خود در بازارهای جهانی هویت سازی نمایند و تصویری مطلوب به همراه ادراک از ارزش محصولاتشان را در بازارهای جهانی ترویج نمایند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها