• بررسی رابطه بازاریابی عصبی و رضایت مشتریان از خرید مکمل های ورزشی با توجه به نقش میانجی اشتیاق به برند در بین ورزشکاران رشته های قدرتی استان سیستان و بلوچستان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 342
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بازاریابی عصبی و رضایت مشتریان از خرید مکمل های ورزشی با توجه به نقش میانجی اشتیاق به برند در بین ورزشکاران رشته های قدرتی استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

    روش کار: جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه ورزشکاران رشته های قدرتی استان سیستان و بلوچستان، که تعداد کل نامحدود می باشد با توجه به نامحدود بودن تعداد 384 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. در این تحقیق محقق از سه پرسش نامه استاندارد بازاریابی عصبی- ایزر و همکارانش (2011)، رضایت از خرید بر اساس مدل p7- مظفری (1393) و اشتیاق به برند زایچکوسکی (1985) استفاده شد. با توجه به استاندارد بودن پرسش نامه های از نظر روایی مورد تائید اساتید محترم راهنما و مشاور برای روایی صوری قرار گرفت. پایی این پرسش نامه بالای 70% بدست آمد.

    یافته ها: نتایج نشان داد که بر اساس نتایج حاصل از تحقیق مشخص شد که بین بازاریابی عصبی و رضایت مشتریان از خرید مکمل های ورزشی رابطه وجود دارد و آیا اشتیاق به برند این رابطه را تحت تاثیر خود قرار می دهد (0.0001(p=.

    نتیجه گیری: نوروماکتینگ باعث تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از ذهن مشتریان می شود که منجر به شناخت و کشف ناهشیاری می شود که مشتریان خودشان هم خبر ندارند اما به شدت تحت تاثیر آن ها هستند لذا عرضه محصولات ورزشی با کیفیت برتر و ارائه خدمات به مشتریان در سطح عالی به طور مستمر موجب ایجاد مزیت های رقابتی برای شرکت می شود. در صورتی که مشتریان از کیفیت محصولات و خدمات شرکت های تولید کننده راضی باشند شرکت های تولید کننده محصولات ورزشی می توانند به سود بالاتر دست یابند. با توجه به تاثیر بازاریابی عصبی برآمیخته محصولات ورزشی و قیمت می توان بیان کرد که ارائه خدمات به مشتریان بر قیمت گذاری و سود تاثیرات زیادی دارد. مشتریان در هنگام خرید با توجه به سیستم عصبی و درک از نوع محصولات فروشندگان تفاوت های ذهنی را مشاهده می کنند و این امر سبب می شو د که قیمت های مختلفی بپردازند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها