• تحولات معماری داخلی فضاهای استراحت از نظر پردازش رنگ و تزئینات وابسته به معماری (بررسی در نمونه هایی از سه دوره قاجار، پهلوی و معاصر)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/30
    • تعداد بازدید: 376
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    تحولات معماری داخلی فضاهای استراحت از نظر پردازش رنگ و تزئینات وابسته به معماری (بررسی در نمونه هایی از سه دوره قاجار، پهلوی و معاصر)

    فضاهایی که تحت مالکیت عدهای خاص قرار دارند و تنها آنان مجاز به استفاده از آن فضا میباشند، فضاهای خصوصی نامیده می شوند. در فضای خصوصی که معماری داخلی نقش عمده ای در کیفیت فضای ساختمان ایفا می کند، نحوه چیدمان و تقسیم بندی فضا، جنسیت و رنگ پوشش سطوح (کف، سقف و دیوارها)، نورپردازی، مبلمان و مجموعه عوامل موثر دیگر تعیین کننده زیبایی و کار آمدی فضاهای داخلی هستند. امروزه تاثیر معماری داخلی بر آرامش، راندمان و اثر بخشی بسیار بدیهی و لازم به نظر می رسد. روش انجام این پژوهش توصیفی تحلیلی است. از آن جا که شیوه «مطالعه تطبیقی» به عنوان روشی پایه ای در اغلب مطالعات وابسته به عوامل تاریخی مورد بهره برداری قرار می گیرد، ابزار گرد آوری اطلاعات شامل شناسه برداری و عکسبرداری می باشد. ارزیابی داده ها نیز به روش کیفی بوده و تاثیر پذیری انسان از دو مقوله رنگ و تزئینات در معماری داخلی است، که در نمونه های منتخب بررسی شده است و به تحولاتی که در سه دوره متوالی (قاجار، پهلوی، معاصر) در معماری ایرانی در دو بعد رنگ و تزیینات صورت گرفته، می پردازد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها