اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • تبیین مدل جامع سناریو پردازی در بازاریابی استراتژیک

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1392/07/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1392/07/24
    • تعداد بازدید: 1098
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
     سناریو پردازی یکی از رویکردهای اثربخش در مدیریت استراتژیک در شرایط عدم قطعیت می باشد که توانایی سازمان را در شناخت محیط متلاطم کسب وکار خود و دستیابی به اهداف بلندمدت در شرایط ابهام تا حدود زیادی افزایش می دهد.بازاریابی استراتژیک که امروزه یکی از مباحث مهم پیشروی سازمانها است، دربرگیرنده پیشبینی و تحلیل نیاز مصرف کنندگان هدف می باشد به طوری که سازمان بتواند با استفاده از آن، ارزشی فراتر از رقبایش به مشتریان ارائه نماید. در شرایط فعلی که در اغلب صنایع رقابت فشرده ای در جریان است، توجه به رویکردها و ابزارهای اثربخش، در بهبود رقابتی سازمان ها و توسعه کسب وکار اهمیت ویژه ای دارد.

    در این پژوهش، هدف ارائه مدل جامع سناریو پردازی در بازاریابی استراتژیک است. در اینجا تلاش شده است چارچوبی برای بهره گیری از رویکرد سناریو پردازی در تصمیم های کلان در حوزه های مختلف بازاریابی سازمان ها پیشنهاد شود که در نهایت بتواند در بهبود کسب و کارشان مؤثر باشد. در این مدل، اهداف کسب وکار برای عناصر مختلف آمیخته بازاریابی تبیین

    شده و محورهای سناریو پردازی برای دستیابی به اهداف مذکور نیز تشریح شده اند. روش این پژوهش کیفی بوده و برای گردآوری داده های مورد نیاز از مصاحبه های اکتشافی استفاده شده است. به نظر می رسد با توجه به شرایط کنونی رقابت در اغلب صنایع مصرفی و صنعتی، این مقاله می تواند در رویکردها، نگرشها و تصمیم های راهبردی مدیران بخش های دولتی و خصوصی، و در نتیجه بهبود فضای کسب وکار تأثیر قابل توجهی داشته باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم