• پیش بینی اخلاق حرفه ای کارکنان بر اساس حمایت سازمانی و جو سازمانی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/18
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/09/24
    • تعداد بازدید: 113
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    پیش بینی اخلاق حرفه ای کارکنان بر اساس حمایت سازمانی و جو سازمانی

    هدف اصلی از پژوهش حاضر، پیش بینی اخلاق حرفه ای کارکنان بر اساس حمایت سازمانی و جو سازمانی بود. پژوهش حاضر از نظر اهداف، کاربردی؛ از نظر نوع داده های جمع آوری شده، کمی و از نظر ماهیت و نوع مطالعه از نوع همبستگی (یکی از انواع روش های توصیفی) می باشد. جامعه آماری در پژوهش حاضر عبارت است تمامی کارکنان اداره کل هواشناسی استان همدان شامل 217 نفر.

    نمونه های پژوهش نیز با بهره گیری از جدول مورگان 148 نفر بود. روش نمونه گیری در این پژوهش نیز به روش تصادفی ساده بود. به منظور جمع آوری داده های حاصل از پژوهش حاضر از سه پرسشنامه اخلاق حرفه ای آرمیتو و همکاران (2011)، پرسشنامه حمایت سازمانی آیزنبرگر و همکاران (1986)و پرسشنامه جو سازمانی هالپین و کرافت (1963) بهره گرفته شد. داده های جمع آوری شده بااستفاده از نرم افزار آماری spssنسخه 22 و روش آماری همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه تحلیل شد.

    یافته ها نشان داد که حمایت سازمانی توان پیش بینی تمامی مولفه های اخلاق حرفه ای از جمله مسئولیت اجتماعی، تعلق به اجتماع علمی، خود کارایی و مسئولیت علمی را دارا می باشد. جو سازمانی توان پیش بینی مولفه های مسئولیت اجتماعی، تعلق به اجتماع علمی، خود کارایی را دارا می باشد اما قادر به پیش بینی مسئولیت علمی نیست.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها