• مقایسه تحلیل سه بعدی و دوبعدی برای سربار های واقع در گوشه گود به منظور اتخاذ راه حل بهینه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/18
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/09/25
    • تعداد بازدید: 129
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقایسه تحلیل سه بعدی و دوبعدی برای سربار های واقع در گوشه گود به منظور اتخاذ راه حل بهینه

    امروزه با توجه به ازدحام در فضاهای شهری، توجه مهندسین عمران به احداث گودبرداری های عمیق و نیمه عمیق در جهت تامین پارکینگ و کاربری های دیگر زیر ساختمان های جدیدالاحداث معطوف گشته است. با توجه به ماهیت واقعی مدلسازی گود ها که سه بعدی می باشد بعضی از طراحان به جهت سهولت کار به طراحی و مدلسازی دو بعدی روی می آورند. این تحقیق با استفاده از مدل سازی دو بعدی و سه بعدی در برنامه plaxis با روش پایدارسازی نیلینگ به تحلیل این مسئله خواهد پرداخت.

    هدف این تحقیق بررسی اثر وجود بارگذاری در ناحیه اطراف گوشه پلان گود در مدل سازی دوبعدی کرنش مسطح (مشابه یک ترانشه با طول بی نهایت( و فضای سه بعدی واقعی و سپس مقایسه نتایج این دو شبیه سازی عددی است، که نشان دهنده ی تفاوت این دو مدل سازی در واقعیت می باشد.

    برای این منظور دو نوع بار وارده به سازه نگهبان گود از جمله سربار خیابان معادل 12 کیلو نیوتون و 3 ساختمان در اطراف گود که هرکدام با سربار 30 کیلو نیوتون و دو نوع خاک به مشخصات، ɸ=30 c=20  و ɸ=20 c=10  اعمال شده است، که با توجه به برسی مدل سازی های انجام شده وانجام مقایسه های نتایج مربوط به مدل سازی ها اعم از تغییر مکان ها و نیرو های محوری موجود در نیل ها به این نتیجه می توان رسید که نیروی نیل ها در مدل دو بعدی به مراتب بیشتر از مدل سه بعدی است زیرا جابه جایی خاک در مدل دو بعدی بیشتر از سه بعدی بدست آمده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم