• بررسی نقش مدیریت پروژه در ایمنی پروژه های عمرانی (مطالعه موردی :تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید لشگری – بلوار ایران خودرو)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/18
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/09/25
    • تعداد بازدید: 185
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی نقش مدیریت پروژه در ایمنی پروژه های عمرانی (مطالعه موردی :تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید لشگری – بلوار ایران خودرو)

    زمینه و هدف: یکی از مهم ترین چالش ها در اجرای یک پروژه مدیریت ایمنی می باشد که مدیر پروژه باید در برنامه ریزی های خود مدنظر قرار دهد. مدیریت ایمنی در یک پروژه این امکان را به مدیران پروژه می دهد که با بکارگیری ابزارها و تکنیک هایی، خطرات ناشی از حادثه را در فرآیند اجرای کار کاهش دهند. هدف از این پژوهش شناسایی و بررسی نقش مدیر پروژه در ایمنی پروژهای عمرانی در مطالعه موردی تقاطع غیر هم سطح بزرگراه شهید لشگری و بلوار ایران خودرو می باشد.

    روش بررسی: این پژوهش یک پژوهش توصیفی می باشد که با توجه به مطالعات پیشین و اطلاعات به دست آمده از مقالات در زمینه ی پروژه های عمرانی و نظرات خبرگان و کارشناسان به شناسایی و بررسی نقش مدیر پروژه در ایمنی نمونه موردی پرداخته شده است. در این پژوهش ازیک پرسشنامه محقق ساخته شامل زمینه های تاثیر گذاری مدیر پروژه در ایمنی آن، جهت جمع آوری داده ها استفاده گردید. جامعه آماری مدیران پروژه و کارشناسان شاغل در پروژه های عمرانی بودند.

    پس از جمع آوری داده های حاصل از پرسشنامه، تجزیه و تحلیل در نرم افزار spssانجام گرفت .یافته های پژوهش: پس از مطالعات صورت گرفته در مقالات و مطالعات میدانی صورت پذیرفته در نمونه موردی، و نظر سنجی خبرگان و جامعه آماری که شامل مدیران پروژه، رئیس کارگاه و کارشناسان شاغل در پروژه مورد مطالعه بودند زمینه ی نقش مدیران پروژه در ایجاد ایمنی و پیاده نمودن سیستم ایمنی hse شناسایی گردید. با رتبه بندی صورت گرفته در نرم افزار spss، موارد رهبری و تعهد، خط مشی واهداف استراتژیک، سازماندهی و منابع مستند سازی، ارزیابی و مدیریت ریسک ، طرح ریزی، اجرا ثبت و پایش و ممیزی و بازیگری بعنوان زمینه های تاثیر گذار مدیر پروژه در ایجاد ایمنی در کارگاه های عمرانی و نمونه موردی پژوهش انتخاب شدند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها