• تأثیرات مخرب شبکه های اجتماعی مجازی بر خانواده

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/18
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/09/27
    • تعداد بازدید: 171
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    تأثیرات مخرب شبکه های اجتماعی مجازی بر خانواده

    شبکه های اجتماعی مجازی در کنار مزایای بی شمارش، معایبی نیز دارند که عدم آشنایی کامل با آنها می تواند آسیب هایی را برای خانواده ها به بار آورد. هدف این مقاله بررسی برخی از معایب و تهدیدات موجود در شبکه های اجتماعی مجازی و ارائه راهکارهایی جهت مقابله و کاهش این گونه آسیب ها می باشد.

    در این مقاله ابتدا جایگاه خانواده به عنوان مهم ترین واحد اجتماعی بررسی شده است سپس ظهور اینترنت و انتشار فراگیر شبکه های اجتماعی و همچنین فرصت ها و تهدیدهای حاصل از آنها و در نهایت آسیب های ناشی از مشاهده ماهواره، بازی های رایانه ای، استفاده از تلفن همراه پرداخته شده است. عدم آشنایی والدین به شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و از طرفی نیاز فرزندان آنها جهت برقراری تماس با دوستان و به اشتراک نهادن اطلاعات و موضوعات مورد علاقه شان در شبکه های اجتماعی مجازی موجب بروز خطراتی می شود که از آنها آگاه نیستند؛ لذا راهکارهایی جهت مقابله و کاهش این خطرات در ابعاد مختلف به ویژه بومی سازی شبکه های اجتماعی مجازی با توجه به هنجارهای جامعه ارایه شده است.

    در این مقاله، ضمن برجسته ساختن اهمیت نهاد خانواده و بررسی تهدیدات شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، پیشنهاداتی به منظور آشنایی هر چه بیشتر خانواده ها با این تهدیدات و استفاده ی صحیح از فضای مجازی ارایه شده است. امید است این نوشتار ضمن تبیین استفاده ی آسیب زا از اینترنت، موجب آگاهی و هوشیاری بیش تر والدین و نوجوانان گردد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها