اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • بررسی میزان خودکارآمدی جنسی و عوامل مرتبط با آن در زنان متاهل سنین باروری مراجعه کننده به مراکز جامع سلامت شهر رشت

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/18
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/09/30
    • تعداد بازدید: 149
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی میزان خودکارآمدی جنسی و عوامل مرتبط با آن در زنان متاهل سنین باروری مراجعه کننده به مراکز جامع سلامت شهر رشت

    خودکارآمدی عامل روانشناختی و انگیزشی مهمی برای مهارت ها از جمله فعالیت های جنسی محسوب می شود. هدف از این پژوهش بررسی میزان خودکارآمدی جنسی و عوامل مرتبط با آن در زنان متاهل سنین باروری می باشد. در این پژوهش جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه ای مشتمل بردو بخش شامل فرم جمع آوری اطلاعات جهت تعیین عوامل مرتبط با خودکارآمدی جنسی و ابزار استانداردشده "خودکارآمدی جنسی" بیلز و همکاران 1989 استفاده شد.

    سپس داده های بدست آمده با استفاده از نرم افزار spss21 با استفاده از آزمون ناپارامتریک فریدمن و روش رگرسیون خطی چند گانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها:باتوجه به اطلاعات بدست آمده بین نمره خودکارآمدی جنسی هر یک از حیطه ها و نمره خودکارآمدی کل براساس آزمون فریدمن اختلاف معنی داری وجودداشت p<0.001.

    بالاترین و پائین ترین نمره به ترتیب مربوط به خودکارآمدی جنسی در حیطه پذیرش بدن 77.78 و برقراری ارتباط 69.66 بوده است. نمره خودکارآمدی جنسی بر حسب اکثریت ویژگی های فردی اجتماعی مشارکت کننده معنی دار شد. نتیجه گیری: در این پژوهش با افزایش سن، نمره خودکارآمدی کاهش یافت؛ اما متغیرهای رضایت از زندگی زناشویی، رضایت اززندگی و رضایت ازوضعیت اقتصادی رفاهی رابطه مستقیم با نمره خودکارآمدی جنسی داشتند. نتایج حاصل از این مطالعه می تواند در طراحی و اجرای مداخلات مبتنی بر نیاز، جهت ارتقاء خودکارآمدی جنسی موثر و مفید واقع شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها