اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • بررسی و ارتقا سلامت روان در زنان مبتلا به بارداری خارج رحمی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/18
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/09/30
    • تعداد بازدید: 175
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی و ارتقا سلامت روان در زنان مبتلا به بارداری خارج رحمی

    مقدمه: هنگامی که یک تخمک بارور شده در خارج از رحم رشد می کند، به آن حاملگی خارج رحمی گفته می شود. از آنجایی که هیچ راهی برای انتقال تخمک بارور شده به رحم وجود ندارد، تنها راه حل برای رفع مشکل حاملگی خارج از رحم، خاتمه بارداری است که می تواند آسیب های روانی را در مادران بشود.

    روش تحقیق: در نگارش این مقاله از مقالات نمایه شده در پایگاه های اطلاعاتی اس.آی.دی، ایران داک، ایران مدکس، گوگل اسکالر، پاب مد، مد اسکیپ، وب مد و منابع کتابخانه ای و کتاب های رفرنس پزشکی بروز استفاده شد. یافته ها: حوادث زمان بارداری تاثیر به سزایی بر سلامت روان و جسم مادر و نوزاد وی دارند و حتی بارداری های پیشین وی بر بارداری های آینده ی او موثر می باشد و آسیب در هر زوج بصورت متفاوت نمایان می شود.

    نتیجه گیری: بنابراین نتیجه می گیریم که علائم بارداری خارج رحمی آسیب های جسمانی بهمراه دارد و روان انسان بازتابی از جسم اوست و آلام او تاثیر به سزایی در روح و روان فرد خواهد داشت و طبق مطالعات انجام شده رابطه ی معنا داری میان بارداری خارج رحمی و آسیب های روانی در مادر باردار وجود دارد و نیازمند برنامه ریزی برای کاهش این آسیب هاست.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها