• ارتباط بین آموزش مهارت های زندگی، کیفیت زندگی و بهزیستی اجتماعی

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/18
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/01
    • تعداد بازدید: 140
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    ارتباط بین آموزش مهارت های زندگی، کیفیت زندگی و بهزیستی اجتماعی

    امروزه کیفیت زندگی یک حوزه ی مهم در سلامت اجتماعی می باشد که مورد توجه محققان و متخصصان علوم اجتماعی قرار گرفته است، کیفیت زندگی مفهومی چند بعدی است، کیفیت زندگی به عنوان رضایت کلی فرد از زندگی اش و حس عمومی از سلامت شخصی اش تعریف می شود. کیفیت زندگی از لحاظ روانشناختی، تفاوت شناختی آگاهانه درباره رضایت هر فرد از زندگی خود است. محققان بر این باورند مفهوم کیفیت زندگی، تعریف واحدی نداشته و ماهیتی چند بعدی دارد و عوامل مختلف می تواند بر کیفیت زندگی مؤثر باشد.

    دو عامل که می تواند در این زمینه باشد، مهارت های زندگی و بهزیستی اجتماعی است، مهارت های زندگی توانایی هایی است که می تواند برای رویارویی با مشکلات به افراد کمک کند و بهزیستی اجتماعی نیز به به شرایط و عملکرد فرد در جامعه اشاره دارد. افراد برخوردار ازدرجات بالای بهزیستی اجتماعی معمولا قادر به برقراری روابط با سایرین و حفظ آن روابط هستند.

    پژوهش حاضر به روش مروری به بررسی ارتباط بین آموزش مهارت های زندگی، کیفیت زندگی و بهزیستی اجتماعی پرداخته است و مطابق با مطالعات می توان گفت کسب مهارت های زندگی نقش مهمی در دست یابی به بهزیستی اجتماعی و همچنین کیفیت زندگی دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها