• اثربخشی آموزش جرأت آموزی بر میزان خودپنداره، ابراز وجود و اضطراب اجتماعی در دانش آموزان دختر پنجم و ششم ابتدای مدارس شهرستان بندرانزلی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/18
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/02
    • تعداد بازدید: 154
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    اثربخشی آموزش جرأت آموزی بر میزان خودپنداره، ابراز وجود و اضطراب اجتماعی در دانش آموزان دختر پنجم و ششم ابتدای مدارس شهرستان بندرانزلی

    این پژوهش به منظور تعیین میزان اثربخشی آموزش جرأت آموزی بر خود پنداره، ابراز وجود و اضطراب اجتماعی دانش آموزان دختر پنجم و ششم انجام گرفت. تا به این سئوال که آیا آموزش جرأت آموزی بر میزان خود پنداره، ابراز وجود و اضطراب اجتماعی دانش آموزان دختران پنجم وششم تاثیر دارد؟ جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر پنجم و ششم شهرستان بندرانزلی در سال تحصیلی 99 -1400 تشکیل دادند.

    این تحقیق از نوع تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل می باشد. نمونه پژوهشی 350 نفر از دانش آموزان دختر پنجم و ششم که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای از چهار مدرسه انتخاب شدند، سپس 30 نفر از آنها که در هر سه پیش آزمون نمرات پایین کسب نمودند به روش تصادفی به عنوان گروه آزمایشی و کنترل انتخاب شدند.

    داده ها توسط پرسشنامه خود پنداره بک، آزمون ابراز وجود البرت و امونز و پرسشنامه اضطراب اجتماعی جرابک بدست آمد و از طریق روش آماری مانکوا با نرم افزار spss18 تجزیه و تحلیل شد. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش جرأت آموزی بر خود پنداره ابراز وجود و اضطراب اجتماعی در دانش آموزان دختر پنجم و ششم اثر معناداری دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها