• بررسی نگاره طبیعت در دوره هرات و تاثیر پذیری آن از نگاره های چین

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/06
    • تعداد بازدید: 233
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی نگاره طبیعت در دوره هرات و تاثیر پذیری آن از نگاره های چین

    طبیعت در نگارگری ایرانی سبکی مشخص ندارد؛ اما به هر حال طبیعت و منظره پردازی بی اهمیت نبوده و در بسیاری از نگاره ها طبیعت مورد توجه قرار گرفته است. همان گونه که نگارگری در دوره ها و مکاتب مختلف دچار دگرگونی شده، منظره پردازی نیز در دوره های مختلف به دلایل مختلف در فرم های مختلفی ترسیم شده است.

    عصر تیموری دوره ای از تاریخ ایران است که در آن هنر به شکوفایی بی سابقه ای دست یافت و حمایت هنری در این دوره تاثیر بسیاری در تکوین و انسجام پایه های هنر و پدید آمدن سبک های هنری از جمله مکتب هرات داشت. داد و ستد تجاری و رفت کاروانها بین ایران و چین عامل برقراری ارتباط میان نگارگری ایرانی و نقاشی چینی شد که به نظر می رسد که نقاشی ایران را متحول کرد.

    بی شک مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور در روند شکل گیری نگارگری ایرانی به معنای دقیق کلمه تأثیر مهمی داشت؛ خاصه آن که نگارگری ایرانی دوران اوج خود را بین اواخر عصر تیموریان ایران تا اواخر صفویه گذراند. در این پژوهش به بررسی نگاره طبیعت در دوره تیموری خصوصا دوره هرات پرداخته و تاثیر گذاری نقاشی های چینی را بر نحوه نگارگری طبیعت در دوره مذکور بررسی می کنیم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها