• بررسی عوامل موثر بر قصد و پذیرش استفاده مشتریان از اینترنت بانک و تاثیر آن بر رضایتمندی مشتریان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/08
    • تعداد بازدید: 240
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی عوامل موثر بر قصد و پذیرش استفاده مشتریان از اینترنت بانک و تاثیر آن بر رضایتمندی مشتریان

    یکی از نوآوری هایی که در اثر تحولات گسترده فناوری ارتباطات و اطلاعات رشد قابل توجهی را تجربه نموده، بانکداری الکترونیک است. خدمات بانکداری از طریق اینترنت بانک موجب کاهش هزینه های مربوطه، کارایی ارایه خدمات و منجر به رضایتمندی و وفاداری مشتریان می گردد.

    در این تحقیق عوامل موثر بر قصد و پذیرش استفاده مشتریان از اینترنت بانک و تاثیر آن بر رضایتمندی مشتریان در بانک قرض الحسنه مهر ایران مورد بررسی قرار گرفت. روش تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی، از لحاظ نوع پژوهش کمی و از نظر روش شناخت، توصیفی از نوع همبستگی است.

    در این تحقیق با روش نمونه گیری خوشه ای در 12 استان کشور از مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران، تعداد 320 پرسشنامه توزیع و برای تجزیه و تحلیل آماده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از مدل سازی معادلات ساختاری و از نرم افزارهای spssو plsاستفاده شد. نتایج تحلیل ها بیانگر این است که انتظار تلاش، تاثیر اجتماعی و شرایط تسهیل کننده ازعوامل موثر و معنی دار بر قصد استفاده مشتریان از اینترنت بانک است. قصد استفاده از اینترنت بانک بر پذیرش استفاده ازمشتریان تاثیرگذار است. همچنین پذیرش استفاده از اینترنت بانک بصورت مثبت و معنی دار بر رضایتمندی مشتریان تاثیرگذار است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها