• مطالعه ارتباط بین جریان نقد طی دوره - میزان تأخیر در گزارش گری صورت های مالی حسابرسی شده و خطای پیش بینی سود مدیریت در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/08
    • تعداد بازدید: 172
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مطالعه ارتباط بین جریان نقد طی دوره - میزان تأخیر در گزارش گری صورت های مالی حسابرسی شده و خطای پیش بینی سود مدیریت در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

    هدف اصلی تحقیق بررسی رابطه جریان نقد طی دوره و میزان تأخیر در گزارش گری صورت های مالی حسابرسی شده با خطای پیش بینی سود مدیریت در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1392 - 1397 می باشد. تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نوع همبستگی است.

    جامعه آماری تحقیق کلیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار می باشد که به روش حذف سیستماتیک 100 شرکت که واجدالشرایط بودند به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدندو اطلاعات مالی آنها بوسیله نرم افزارهای ره آور نوین و تدبیر پرداز تهیه شدند در نتیجه با استفاده از نرم افزار ایویوز نسخه 10 تحلیل گردیدند.

    نتایج آزمون فرضیات تحقیق نشان دادند که میزان تاخیر در گزارش گری مالی بر خطای پیش بینی سود مدیریت تاثیر معناداری ندارد. همچنین نشان داده شد که جریان های نقدی آزاد و عملیاتی تاثیرمعناداری بر روی خطای پیش بینی سود مدیریت دارد. بنابراین می توان گفت که جریان های نقدی در پیش بینی سود خیلی حائز اهمیت می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها