• نقش کارایی ترکیب هیئت مدیره در تعیین حق الزحمه حسابرسی و تصمیمات ساختار سرمایه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/08
    • تعداد بازدید: 148
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    نقش کارایی ترکیب هیئت مدیره در تعیین حق الزحمه حسابرسی و تصمیمات ساختار سرمایه

    نقش محوری سرمایه در دنیای تجارت امروز بر هیچ کسی پوشیده نیست. یکی از مهمترین ملزومات هر فعالیت اقتصادی فراهم کردن منابع مالی مورد نیاز است. قطعا شناسایی راه های مختلف تامین مالی و بهره گیری از ابزارهای مناسب مالی مدیریت را در اتخاذ تصمیمات صحیح تر و کسب منابع بیشتر یاری خواهد نمود.

    تصمیمات ساختار سرمایه یکی از ابزارهای موثر مدیران در جهت مدیریت هزینه سرمایه می باشد. که در این میان حق الزحمه حسابرسی و کارایی ترکیب هیات مدیره نیز بر آن بی تاثیر نخواهد بود. لذا هدف کلی پژوهش حاضر بررسی نقش کارایی ترکیب هیئت مدیره در تعیین حق الزحمه حسابرسی و تصمیمات ساختار سرمایه در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. روش تحقیق مورد استفاده، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 1393 تا 1398 می باشد.

    برای بررسی همبستگی بین متغیرهای تحقیق ضریب همبستگی پیرسون مورد استفاده قرار گرفت و در نهایت برای آزمون فرضیه تحقیق از رگرسیون به روش داده های ترکیبی بهره گیری شده است. نتایج آزمون فرضیه حاکی از آن است که درصد اعضای غیرموظف هیأت مدیره و همچنین حضور یکی از اعضای غیرموظف درریاست هیأت مدیره در تعیین حق الزحمه حسابرسی تاثیر دارند. ولی حضور حداقل سه عضو غیرموظف در ترکیب هیأت مدیره در تعیین حق الزحمه حسابرسی تاثیر ندارد. از طرفی درصد اعضای غیرموظف هیأت مدیره، حضور یکی از اعضای غیرموظف در ریاست هیأت مدیره و حضور حداقل سه عضو غیرموظف در ترکیب هیأت مدیره در تعیین تصمیمات ساختار سرمایه تاثیر دارند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها