• بررسی نقش فعالیت های توسعه منابع انسانی بر نو آوری کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/08
    • تعداد بازدید: 143
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی نقش فعالیت های توسعه منابع انسانی بر نو آوری کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس

    خلاقیت کارکنان تأثیر بسزایی در نوآوری و بقای سازمانی دارد. عملکرد خوب سازمان در حوزه نوآوری می تواند موجب حفظ مزیت رقابتی و رشم و توسعه سازمان شود. سازمانی که به دنبال نوآوری است نباید از اهمیت و تأثیر کارکردهای مدیریت منابع انسانی بر نوآوری غافل شود. هدف این مقاله در صدد بررسی نقش فعالیت های توسعه منابع انسانی بر نوآوری کارکنان در بین کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) ، استان فارس است.

    این تحقیق، از نظر هدف جزو پژوهش های کاربردی است و از نظر ماهیت و روش جزء تحقیقات توصیفی - پیمایشی به حساب می آید جامعه آماری شامل کلیه کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره)، استان فارس، شامل 500 نفر است که از بین آنان130 نفر به عنوان نمونه بااستفاده از برآورد جدول مورگان انتخاب شدند.

    برای جمع آوری اطلاعات از پرسش نامه های استاندارد فعالیت های توسعه منابع انسانی استفاده شد. همچنین، به منظور بررسی روابط متغیرها در الگوی مفهومی مدل معادلات ساختاری مورد استفاده قرار گرفت. نتیجه گیری کلی این است که مدیریت منابع انسانی قابلیت محور بر عملکرد سازمانی تأثیر دارد. بر اساس نتایج حاصل از مدل یابی معادلات ساختاری، اثر ممیریت منابع انسانی قابلیت محور بر عملکردسازمانی عدد معنی داری برابر 70.8 و بیشتر از 1.96تایید و میزان این اثر 62 درصد و مثبت برآورد شد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها